1-3 | 3-6 | 6-12
Ana-Maria Danciu – Director executiv
Dublu licențiată în științele comunicării și științe juridice, cu experiență în comunicare, administrație publică și management educațional, am decis împreună cu o echipă de profesioniști în educație și familii dornice să contribuie la starea de bine a societății prin educarea copiilor, să dezvoltăm proiectul Montessori Transilvania în Cluj-Napoca.
Am experiență în pedagogia Montessori dobândită și alături de cei doi copii (9, respectiv 14 ani), diplomă AMI Montessori pentru managementul ciclului 12-18 ani (Orientation to Adolescent Studies, Suedia, 2018) și participări la diverse seminarii, conferințe internaționale Montessori.
În contextul actual al învățământului din România este absolut necesar să încercăm să aplicăm și ceea ce Maria Montessori spunea în Mintea Absorbantă: “Education should not limit itself to seeking new methods for a mostly arid transmission of knowledge: its aim must be to give the necessary aid to human development.” (“Educația nu trebuie să se limiteze în a căuta noi metode de a transmite cunoștințe în mod arid: scopul ei trebuie să fie de a da dezvoltării omului sprijinul necesar“).
Anamaria Tanțău – Director educațional & Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Sunt educatoare de +20 de ani și asta am dorit să fiu dintotdeauna. Îmi place să lucrez cu copiii și am încercat mereu să mă dezvolt ca și cadru didactic pentru a oferi copiilor ceea ce merită, adică totul.
Montessori pentru mine este o revelație. Mă învață cum să-i ajut pe copii să-și deschidă aripile ca să zboare cu încredere către viață. Am absolvit cursul Montessori la Institutul Montessori din Praga și cu fiecare zi care trece sunt tot mai încântată de felul în care această pedagogie ajută copilul să se descopere și să-și valorizeze propria personalitate.
Renata Andreiaș – Psiholog școlar
Am finalizat studiile în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației secția Psihologie, respectiv masterul de Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umană. Aș putea spune că atracția față de educarea și interacțiunea cu cei mici s-a dezvoltat timpuriu în activitatea mea profesională, datorită finalizării liceului pedagogic, dar și a voluntariatelor din diferite centre.
De ce copii? Deoarece datorită lor am reușit să îmi creez valori care zi de zi îmi conferă direcție și sens, precum autenticitatea, adaptabilitatea, dar și ambiția; am preferat să intru în lumea lor, în lumea inocenței și a sincerității, o lume unde consider că îmi este locul. Lângă ei trăiesc adevărat, frumos și altruist.
Așadar, am ales acest loc deoarece se potrivește cu valorile mele profesionale și anume o învățare colaborativă, de la egal la egal, un mediu care favorizează autonomia copilului, dezvoltarea socio-emoțională, cognitivă și fizică vizând totodată elementul unicității și al particularității în care învață un copil.
Mădălina Vacariu – Psiholog școlar
Sunt licențiată în Psihologie, absolventă a masterului de Consiliere și Intervenții Psihologice în Dezvoltarea Umană, în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, UBB, Cluj-Napoca, și a programului de formare profesională de lungă durată în specialitatea Consiliere Cognitivă și Comportamentală, avizat de Colegiul Psihologilor din România, și, din poziția de psiholog școlar, caut activ să aduc o contribuție lumii în care trăim.
O modalitate care îmi permite să mă apropii de acest țel într-un mod cât mai autentic, ghidată fiind de profilul meu uman (aprecierea frumosului și a excelenței, corectitudinea, empatia, speranța și prudența), de interesele mele profesionale (a-i ajuta pe ceilalți, a avea grijă de ei și a-i inspira) și de propriile valori (compasiune, iubire față de oameni, libertate, cooperare, dezvoltare) este educația.
Cred cu tărie în puterea pe care o are educația în vederea formării noastre ca adulți competenți, responsabili și echilibrați. Din acest motiv, consider că este deosebit de important ca educația să înceapă de la vârste fragede și să se realizeze într-o manieră centrată pe copil, care să aibă la bază o practică susținută științific și care, în cele din urmă, să valorifice potențialul unic al fiecărui individ, așa cum pedagogia Montessori încearcă să facă.
Interacționând de-a lungul timpului cu copiii de diferite vârste, în diferite contexte, am ajuns să înțeleg, pe lângă faptul că îmi place și că îmi doresc să lucrez cu ei și cu adulții din jurul lor, că prevenția este cea mai bună intervenție. Una dintre cele mai la îndemână și eficiente căi de a preveni, implicit de a promova, sănătatea mintală este prin educație.
Copiii sunt aici, așa că mie și comunității din care fac parte nu ne rămâne decât să le oferim un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.
Andreea Covaci – Psiholog școlar
Pasiunile mele pentru artă, poezie și psihologie nu au fost puse niciodată sub semnul întrebării. Am început să studiez știința psihologiei în 2020 la Universitatea Babeș-Bolyai și de atunci nu încetează să mă stimuleze studiul comportamentului. În prezent, studiez la masterul Tehnici Psihologice de Control al Comportamentului şi Dezvoltarea Potenţialului Uman, unde totodată urmez și o formare în psihoterapie cognitiv-comportamentală.
Dintotdeuna m-a preocupat modul în care mediul interacționează cu dezvoltarea cognitivă și socio-emoțională a unui copil, iar după cum spunea Maria Montessori “nu putem să apreciem ființa umană raportându-ne doar la maturitate, ci trebuie să o luăm în considerare încă din perioada ei de formare. Dacă ne dorim să înțelegem adultul din fața noastră, trebuie mai întâi să căutăm să înțelegem copilul.”
Munca cu copiii neurotipici și neuroatipici a trezit în mine dorința de a participa la asigurarea libertății și independenței acestora, iar principiile metodei Montessori garantează în totalitate această posibilitate.
Ioana Ungur – Asistent medical
Sunt asistent medical generalist și absolventă a școlii Postliceale Sanitare “Christiana” din Cluj-Napoca.
În anii în care am făcut studiile medicale și stagiile de pregătire mi-am dat seama că îmi face plăcere să fiu printre copii și de aceea am căutat ca și meseria de asistent medical să o fac într-un mediu în care pot fi alături de ei. Ulterior absolvirii școlii sanitare a apărut în viața familiei noastre și fetița mea care în prezent are 9 ani și cu ajutorul căreia am învățat să fiu o persoană empatică, sociabilă, optimistă și veselă. Am observat că atunci când lucrezi alături de copii, ei au nevoie de energie pozitivă pentru a se simți în siguranță.
Gabriela Vacariu – Asistent manager
Sunt Gabriela Vacariu, o persoană entuziastă și dedicată, orientată spre învățare și dezvoltare continuă. Am absolvit Facultatea de Geografie și în prezent sunt studentă în cadrul masterului de Gestiunea și Protecția Mediului, Universitatea Babeș-Bolyai.
În ultimii ani, am avut ocazia de a experimenta diverse domenii de muncă, atât în țară, cât și în străinătate. Condusă de dorința de autodepășire și de supunere la noi provocări, prin programul W&T am reușit să ajung în Spania și Statele Unite ale Americii. Lucrând în domeniul turismului, am avut posibilitatea de a observa diferite stiluri de management și de a interacționa cu oameni diverși, din culturi diferite. În acest fel am reușit să-mi îmbunătățesc abilitați esențiale precum: o bună comunicare, flexibilitate în muncă și gândire și abilitatea de a putea lucra eficient într-o echipă.
Mă bucur că fac parte din echipa Montessori Transilvania și voi căuta să sprijin prin munca mea scopul și valorile comunității, anume educarea adulților de mâine, cu respect și grijă față de nevoile fiecărui individ în parte.
Mediu 1-3 ani
Anca Bodea – Pedagog 1-3 ani
Pasiunea mea pentru educația Montessori a luat naștere în timpul maternității. Citind cărțile Mariei Montessori, m-am bucurat să descopăr cât de mult rezonez cu valorile și principiile descrise de ea. Iubesc să observ copilul, să îi respect ritmul și să îi îndeplinesc nevoile punându-i la dispoziție un mediu potrivit. Filosofia Montessori a devenit pentru mine un mod de viață pe care am început să îl valorific inițial cu fetița noastră. Apoi a înflorit dorința de a fi însoțitor al copiilor în călătoria lor încă de la primii pași, într-un mediu Montessori.
Am urmat un curs de asistent Montessori 0-3 ani. În plus, acest scop a însuflețit în mine capacitatea de a fi o persoană autodidactă, curioasă și deschisă spre a dobândi cât mai multe cunoștințe și experiență. Tot în perioada maternității am dat voie creativității să se manifeste. Am început să fac activități din fetru inspirată de materialele Montessori, respectând conceptul de “controlul erorii”, prin care copilul își dă seama singur dacă a lucrat sau nu corect.
Cred că defapt, în ultimii ani m-am pregătit involuntar pentru a fi alături de copii. Am fost tot mai deschisă spre autocunoaștere, am investit în dezvoltarea mea personală și am făcut pași importanți spre a dobândi o maturitate emoțională. Așa am înțeles că un copil, pentru a crește și a se dezvolta armonios are nevoie în preajma lui de un adult răbdător, autentic, echilibrat și cu o prezență conștientă
Roxana Istrate – Pedagog AMI Montessori 1-3 ani
M-am născut și am crescut în Iași unde am absolvit facultatea de Arte plastice. Viața m-a adus la Cluj unde după 9 ani petrecuți în domeniul bancar, am intrat în această lume minunată a educației Montessori.
Am descoperit educația Montessori când eram în căutarea grădiniței potrivite pentru fetița mea, care acum are 6 ani. Din primul moment în care am aflat care sunt principiile acestei filozofii educaționale, am știut că asta îmi doresc pentru copilul meu: un mediu propice dezvoltării naturale a potențialului său spiritual, emoțional și intelectual. Mai târziu aveam să aflu că de fapt acesta este și drumul meu. Astfel am urmat cursul AMI de asistent Montessori, iar ultimii trei ani în care am lucrat ca și asistent Montessori mi-au adus multă bucurie.
M-am îndrăgostit de educația Montessori pentru că priveste fiecare copil ca individ, totul vine natural, firesc și este bazată pe respect, încredere și iubire.
Iubirea „trebuie s-o studiem și s-o utilizăm mai mult decât oricare altă forță care ne înconjoară, deoarece aceasta nu este dată mediului, precum celelalte forțe, ci ne este dată nouă. Studiul iubirii și utilizarea ei ne vor duce la izvorul de la care pornește aceasta: Copilul” Maria Montessori, Mintea absorbantă.
Diana-Maria Mâinea – Pedagog 1-3 ani
Sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Psihologie generală. În prezent studiez Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Pedagogia simplă, în paralel, în cadrul departamentului de Științe ale Educației, UBB.
Primii ani de după absolvirea facultății m-au condus spre interacțiunea cu oamenii: mai întâi ca și referent colaborator în diverse ateliere de dezvoltare personală și de consiliere vocațională pentru studenți, iar mai apoi, ca și psihopedagog, în cadrul Fundației Române pentru Copii, Comunitate și Familie, loc în care am simțit cum sufletul meu aparține lumii sincere a copiilor. Ulterior, fascinată fiind de potențialul pe care această pedagogie îl are în dezvoltarea sănătoasă fizică și psihică a copilului, am căutat să pătrund în lumea Montessori, în care, am căpătat experiență în ultimii doi ani și jumătate, interacționând cu copiii de 0-3 ani, într-un mediu Montessori pregătit.
Fiecare zi este o mare bucurie și o nouă șansă de a învăța efectiv ceva cu și de la copii, cele mai pure, sincere și empatice ființe și îmi doresc să contribui neîncetat la crearea unui spațiu sigur atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere emoțional pentru ca aceștia să poată explora și să se poată dezvolta liber și armonios pe toate planurile, exact așa cum merită.
Iulia Matica – Pedagog 1-3 ani
Iubesc copiii și întotdeauna am simțit că locul meu este lângă ei.
Sunt mamă a cinci copii pe care încerc să îi cresc ghidată de principiile Mariei Montessori: cu răbdare, blândețe, dragoste și respect, conștientă fiind de unicitatea și autenticitatea fiecăruia. Descopăr în fiecare zi bucuria și satisfacția pe care ei o au atunci când sunt lăsați să învețe și să exploreze liberi, rolul meu limitându-se la a-i ghida discret spre activități educative și provocatoare, și a-i sprijini în procesul de auto-cunoaștere și auto-dezvoltare.
Am urmat, în paralel, atât cursurile Facultății de Litere, secțiile Literatura Universală și Comparată – Spaniolă din cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și Științe Juridice la Facultatea de Drept, Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir, Cluj-Napoca. Din interes pentru tot ce înseamnă Mens sana in corpore sano, am urmat și o specializare de Nutriție, tema studiului meu fiind Diversificarea alimentației bebelușilor.
Am ales apoi să urmez și cursul AMI de asistent Montessori 0-3 ani din dorința de a putea fi alături de copiii mei în procesul lor de dezvoltare și de a putea răspunde mai bine nevoilor lor. Apoi am început să lucrez în medii Montessori 1-3 ani inițial din rolul de co-educator și la scurt timp din rolul de pedagog principal, rol din care am deja o experiență mai mare de 2 ani.
Am decis să mă alătur echipei Montessori Transilvania cu inima plină de bucurie că fac parte dintr-o comunitate care pune pe primul plan Copilul. Rolul meu aici va fi de a-i susține pe copii cu dragoste, răbdare și empatie, aplicând principiile Mariei Montessori, în care cred cu tărie.
Denisa Cengeri – Pedagog 1-3 ani
Am absolvit Colegiul Național Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca. Prin practica din perioada studiilor, mi-am confirmat faptul că sunt o fire răbdătoare și empatică, dar și că îmi place să lucrez alături de copii și îmi doresc să fiu parte din procesul lor educațional.
Timpul petrecut alături de copii îmi oferă posibilitatea de a-mi îmbunătăți abilitățile pedagogice, dar și de a-mi cunoaște mai bine anumite trăsături. Lucrând alături de ei sunt uimită în fiecare zi de cât de diferiți, imprevizibili, interesanți, amuzanți și inteligenți sunt.
Mă bucur că pot fi o parte din minunata lume Montessori Transilvania și aștept cu nerăbdare să creștem împreuna copii independenți fizic și emoțional.
Totodată, îmi doresc să contribui în mod constructiv la ceea ce va fi lumea de mâine și îmi dau seama că pot să fac acest lucru sprijinindu-i pe copiii de astăzi. Citind despre educația Montessori, mi-am dat seama că rezonez și cu principiul conform căruia adultul are rolul de ghid de nădejde menit să îndrume copilul către obținerea propriei independențe și a abilitaților necesare de-a lungul vieții.
Roxana Lupu – Pedagog 1-3 ani
Acum, la început de 2024, sunt mama unei fetițe de doi ani și șase luni și sunt pasionată de tot ceea ce presupune dezvoltarea socio-emoțională a copiilor.
Îndrumată de această pasiune, am urmat cursurile de consilier pentru dezvoltare personală, cursuri aprobate de ANC, iar anul acesta am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității Babeș Bolyai, anterior fiind licențiată în Filosofie și Jurnalism.
Drumul meu alături de copii a început ca instructor educațional în cadrul unui centru ce îi sprijinea pe copii în dezvoltarea cognitivă și socio-emoțională și a continuat ca educator la o altă creșă și grădiniță cu specific Montessori din Cluj.
Beneficiile pedagogiei Montessori le-am descoperit în cadrul cursurilor de asistent Montessori AMI 0-3 ani și am fost cu adevărat impresionantă de modul în care este creat mediul pentru întâmpinarea tuturor nevoilor specifice fiecărei vârste, atenția acordată detaliilor, respectul și încrederea în propriile abilități de dezvoltare ale copiilor și de accentul pus pe armonie, frumos, natural și firesc.
Mă bucur că am oportunitatea de a-mi continua drumul alături de copii, aici, în comunitatea Montessori Transilvania.
Emanuela Hale – Co-educator 1-3 ani
Sunt Emanuela Hale, absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj Napoca, Facultatea de Litere, specializarea Limba și Literatura Italiană, Limba și Literatura Spaniolă.
Prima experiență cu această lume deosebită a copiilor am avut-o în timpul liceului de Asistență Socială, studii făcute în Italia, unde am participat la diverse proiecte de voluntariat, atât în grădinițe, cât și în centre pentru copii cu nevoi speciale. În urma acestor experiențe am înțeles rolul esențial pe care îl are educația copiilor începută la vârste fragede și, mai ales, importanța educatorului în modelarea primilor pași ai acestora.
Pentru mine această profesie este nobilă deoarece îmi oferă oportunitatea de a pătrunde în universul copiilor, ființe inocente și sensibile, prin intermediul cărora pot rememora această frumoasă etapă a vieții și, totodată, pot contribui la evoluția acestora.
Cred cu tărie în ideea că faptele și acțiunile noastre sunt cele care ne definesc, de aceea cuvintele prin care mă voi defini se vor materializa în relația cu marea comunitate din care voi face parte, reprezentată de copii, părinți și colegi.
Sunt un om care se adaptează ușor la situații inedite. Am respect față de cei din jur, indiferent de vârstă și statut și mă consider responsabilă și asumată, fără să am tendința de a judeca pe cineva prin prisma aparențelor. Sunt o fire sensibilă, dar și puternică pentru că am depus eforturi să mă autodepășesc profesional prin pregătirea intelectuală, însă fără să apelez vreodată la compromisuri.
Cred în bunătatea și în frumusețea oamenilor și de aceea pentru mine să fac parte din echipa Montessori Transilvania este o onoare și o provocare, ce știu că îmi va aduce mie și sper și celor cu care voi colabora o mare bucurie și satisfacție.
Eszter Varga – Co-educator 1-3 ani
Sunt Eszter Helga Varga, mamă a doi copii de 10, respectiv 14 ani care m-au provocat să caut să reintru în această lume a copiilor oferindu-le sprijinul de care au avut nevoie în etapele lor de dezvoltare.
Acesta este motivul pentru care în ultimii trei ani am ales să lucrez într-o altă grădiniță Montessori unde am acumulat experiență ca și îngrijitor al mediului și ca sprijin al educatorului, atunci când era nevoie.
Munca alături de copii și de adulții care lucrează în educație m-a determinat să îmi dau seama că acesta este domeniul în care vreau să profesez. Cred despre mine că sunt o fire calmă, responsabilă, ambițioasă și căreia îi face plăcere munca într-o echipă care se dedică dezvoltării armonioase a copilului. Îmi doresc să fiu un sprijin valoros atât pentru copiii cu care voi relaționa, cât și pentru ceilalți colegi din echipa Montessori Transilvania.
Gabriela Abrudan – Co-educator 1-3 ani
Sunt Gabriela Abrudan, mama a două fete minunate, crescute cu iubire, fete care sunt deja independente în mare măsură de noi părinții, dar cărora le oferim în continuare toată dragostea și sprijinul de care au nevoie.
Dragostea de tot ceea ce înseamnă ființa umană la început de viață m-au făcut ca în ultimii 15 ani să fiu în medii în care au fost mereu prezenți și copiii. Într-un mediu pregătit Montessori am intrat pentru prima dată în ianuarie 2022, iar de atunci am lucrat doar în medii de acest fel, în cea mai mare parte a timpului în mediu de 1-3 ani. Toată bucuria pe care o văd zilnic în ochii copiilor, în reușitele lor, mă fac să fiu recunoscătoare că mi-am găsit menirea. De altfel, pedagogia Montessori este modul în care mă raportez și eu la educație: libertate de alegere în mediu pregătit, libertate de mișcare, flexibilitate și adaptabilitate.
Așadar, cred că valorile și principiile pe care le-am găsit la Montessori Transilvania sunt aceleași după care mă ghidez și eu ca om, și sunt încântată să fac parte din această comunitate și să pot contribui la bunăstarea copiilor care cresc frumos aici.
Sorina Beldean – Co-educator 1-3 ani
Am absolvit Colegiul de Relații Publice și, în paralel, Școala de Stewardese, ambele în Madrid, iar o bună perioadă de timp am lucrat în domeniu. Ulterior mi-am dat seama că îmi aduce bucurie și satisfacție să fiu în preajma copiilor și să contribui la creșterea și dezvoltarea lor, atât în plan cognitiv, cât și emoțional.
Am luat contact cu pedagogia Montessori acum 10 ani, când l-am născut pe primul meu fiu, Alexandru și am început să citesc despre alternativele educaționale. De atunci aplic tot ce am învățat în cursurile de formare profesională în domeniul educației, iar perioada în care am lucrat alături de copii a fost definitorie pentru a-mi da seama că mi-am găsit drumul pe care vreau să îl urmez.
Cred că fiecare pedagog alege să lucreze cu grupul de vârstă cu care se simte cel mai bine și care îi aduce cele mai mari satisfacții. Mie mi se pare fascinant să lucrez cu grupa de vârsta 0-3 ani.
Copiii sub 3 ani sunt sinceri, lipsiți de răutăți, ancorați în realitate și în prezent, direcți, amuzanți, iubitori, învață foarte repede, și se adaptează cel mai ușor la diverse situații. Ori de câte ori am lucrat cu ei, am primit lecții de bunătate și empatie. E minunat să îi urmăresc cum vin la grădiniță la început și doar silabisesc, iar când fac trecerea în următorul mediu putem purta adevărate conversații cu ei. E incredibil ce pot face cu mânuțele lor, mă bucur tare să îi văd cât sunt de bucuroși când le iese ce își propun și știu că acest lucru se poate întâmpla doar într-un mediu Montessori special pregătit pentru nevoile copiilor.
Este incredibil câtă bucurie trăiesc copiii atunci când sunt lăsați să descopere singuri lumea care îi înconjoară. Tot ceea ce ne dăruiesc, dăruiesc din inima, cu bucurie. Cum am putea noi adulții să primim altfel ceea ce ne oferă, decât cu inima deschisă și cu bucurie.
Raluca Marc – Co-educator 1-3 ani
Mă bucur să fac parte dintr-un grup dedicat și pasionat de educația copiilor în cadrul echipei Montessori Transilvania. Sunt Raluca Marc și am absolvit Colegiul Național “George Coșbuc” Năsăud, profil Pedagogic, ulterior urmând studiile la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializare Pedagogie.
Interacțiunea cu copiii de diferite vârste mi-a dezvăluit pasiunea mea de a lucra alături de ei. Sunt impresionată de autenticitatea, curiozitatea și inteligența copiilor și mă angajez să le ofer un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.
Experiența mea de un an și jumătate în pedagogia Montessori, anterioară Montessori Transilvania, mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu copiii într-un mediu pregătit în acest sens. Am observat cum această abordare pedagogică contribuie la dezvoltarea sănătoasă fizica si psihică a copilului, iar acest lucru m-a fascinat si mai mult.
Sunt onorată să pot contribui la călătoria de autodescoperire și dezvoltare a copiilor și să le ofer un mediu în care să se simtă în siguranță și stimulați să-și exploreze potențialul într-un mod autentic și unic.
Bianca Petrică – Co-educator 1-3 ani
Sunt absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității Babeș-Bolyai, cu o dublă specializare în limba și literatura română-literatură universală și comparată, precum și a programului de formare psihopedagogică din cardul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic.
De-a lungul anilor, am avut ocazia să îmi descopăr vocația în domeniul educației prin numeroase activități de voluntariat, precum și prin practica didactică desfășurată în școlile tradiționale de stat, prin intermediul studiilor universitare. Câteva dintre organizațiile în care am activat sunt Asociația Ajungem Mari, unde am lucrat cu copii din centre de plasament și medii defavorizate și Organizația Națională Cercetașii României, una dintre cele mai mari mișcări de educație nonformală din țară, în cadrul căreia m-am dezvoltat în perioada copilăriei, iar apoi m-am format prin intermediul stagiilor specifice ca lider adult (îndrumător/formator). Consider că a lucra cu cei mici este o ocazie extraordinară nu doar pentru a dărui, pentru a contribui la o dezvoltare armonioasă a lor și a-i sprijini, ci și în vederea unei formări personale continue, deoarece copiii ne demonstrează zilnic câte putem îmbunătăți în propria dezvoltare, pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră.
Astfel, am ales Montessori deoarece cred în principiile pe care acest tip de educație le promovează, regăsind multe dintre valorile personale și metodele abordate în activitățile profesionale anterioare, principii după care m-am ghidat indiferent de cadru, fie el formal/tradițional sau nonformal. Cred, de asemenea, în ideea de a lăsa lumea puțin mai bună decât am găsit-o, iar acest lucru poate fi posibil doar printr-o educație completă și de calitate, realizată timpuriu.
Adina Sraum – Co-educator 1-3 ani
Am absolvit Facultatea de Limbi Moderne Aplicate și dețin două masterate, în domeniul traducerilor audiovizuale și al interpretariatului de conferință, spaniolă – franceză.
În ultimii 15 ani, am lucrat în companii multinaționale, am coordonat echipe și am ghidat dezvoltarea profesională a membrilor acestora. În paralel, am fost aproape de copii, prin proiecte de sprijinire a copiilor din centre de zi, am organizat tabere, excursii, activități de recreere și suport didactic.
Am descoperit pedagogia Montessori, acum mai bine de 6 ani, odată cu nașterea primului meu băiețel. Acum, sunt mama a doi copii (6 și 3 ani), iar Montessori a devenit pentru noi un stil de viață. Am înțeles cât de important este mediul în care se dezvoltă copiii în primii ani și de aceea am ales să lucrez cu copiii din grupul de vârstă 1-3 ani.
Mă alătur cu bucurie echipei Montessori Transilvania, cu intenția de a-i ghida pe micuți să facă primii pași în colectivitate, să se dezvolte natural într-un mediu pregătit și treptat, să modeleze adultul de mai târziu.
“Opera noastră de adulți nu constă în a-i învăța, ci în a ajuta mintea copilului în lucrarea dezvoltării sale” Maria Montessori
Raluca Pintican – Co-educator 1-3 ani
Mă numesc Raluca Pintican, am 26 de ani și sunt absolventă a Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Cluj-Napoca. După studiile liceale, am urmat jurnalismul în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, perioadă în care am început și să lucrez. Astfel, introducerea mea în lumea magică și colorată a copiilor a început cu experiențe în animator, modelare de baloane și facepaint, dar și de babysitting. În timp, am ajuns să devin tot mai pasionată de a lucra cu copiii și m-am implicat în proiecte de voluntariat în afterschool-uri și de predare a limbii engleze pentru diferite grupe de vârstă. Am experiență în asistarea la activități de educare și îngrijire a copiilor între 1 și 3 ani dobândite într-un post anterior și mă declar complet dedicată în educarea, sprijinirea și dezvoltarea celor mici prin înțelegere, blândețe și multă joacă.
Simona Hoțiu Lazoc – Co-educator 1-3 ani
Numele meu este Simona Hoțiu Lazoc, iar primii ani de muncă cu copiii de vârstă 0-3 ani i-am petrecut în sistemul sanitar din rol de asistent medical în secțiile de neonatologie și pediatrie. Apoi, în ultimul an am decis să schimb domeniul cu cel al educației, iar pedagogia Montessori (grupa 1-3 ani) cred că s-a potrivit foarte bine și cu felul meu de a fi și de a lucra. Consider că sunt o persoană sociabilă, empatică, ambițioasă și dornică de a învăța cât mai multe lucruri noi. Consider că a avea oportunitatea de a-i ajuta pe copii să înțeleagă și să cunoască lumea înconjurătoare reprezintă cea mai mare reușită din viața unui om.
Mediu 3-6 ani
Mariana Vidrean – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Sunt absolventă a Facultății de Teologie Ortodoxă din cadrul UBB Cluj-Napoca. Am lucrat în sistemul tradițional ca și profesor suplinitor la Școala Mărișel, Colegiul Raluca Ripan, Școala gimnazială Nicolae Iorga și Școala Someșu Rece. Din anul 2014 am ales să lucrez într-o grădiniță Montessori din Cluj, loc în care am descoperit această metodă care mi s-a părut că se potrivește perfect cu nevoile și felul natural al copilului de a se dezvolta.
Apreciez în mediile Montessori libertatea de mișcare, cea de alegere, ordinea desăvârșită și organizarea tuturor detaliilor. După ce am lucrat aproximativ 4 ani ca și asistent educator pentru o grupă de 1-3 ani, m-am mutat la o altă grădiniță Montessori ca și asistent educator pentru 3-6 ani. Mi-a plăcut mult această grupă de lucrători conștienți, astfel că am hotărât să urmez cursul de educator AMI 3-6 ani de la Institutul Montessori București, curs pe care l-am început în anul 2023. Mă alătur cu drag echipei Transilvania Montessori, unde am avut bucuria să-mi fac o săptămână de observare pentru curs și am descoperit aici oameni dedicați, conștiincioși și care dau dovadă de mult profesionalism.
Anamaria Ursu – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, am descoperit atracţia pentru munca alături de copii în cei trei ani petrecuţi în Statele Unite ale Americii, unde am avut ocazia să lucrez alături de ei şi să învăţ mai multe despre pedagogia Montessori. Ulterior, am absolvit cursul de asistent Montessori 0-3 ani la Institutul Montessori din Bucureşti, acesta fiind un centru de formare acreditat de AMI. În prezent urmez cursul de pedagog Montessori 3-6 ani.
Consider că educaţia începe încă de la naştere, astfel că îmi doresc să aduc o contribuţie în formarea şi dezvoltarea copiilor, cu scopul de a deveni adulţi responsabili şi independenţi, cu capacitatea de a gestiona provocările vieţii, atât din punct de vedere emoţional, cât şi social.
Am ales să fac parte din echipa Montessori Transilvania pentru că am avut oportunitatea să observ valorile pe care le promovează, mediul de lucru pregătit în concordanţă cu principiile educaţiei Montessori şi dedicarea manifestată de întreg colectivul pentru sprijinirea procesului natural de dezvoltare al copilului în adultul complet, confortabil cu sine, cu societatea şi cu umanitatea în ansamblul ei.
De când lucrez cu copiii, am descoperit că munca poate fi o plăcere şi sunt recunoscătoare şi eu la rându-mi că pot să învăţ şi să mă dezvolt continuu datorită interacţiunii zilnice cu copiii.
Daniela Timiș – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
După absolvirea Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, am început această frumoasă aventură în lumea educației. Primul an de experiență a fost într-un sistem tradițional. Cu toate acestea, după acest prim an, am simțit că ceva lipsea, că există o altă abordare care ar putea să ofere copiilor o șansă mai mare de a-și explora și dezvolta potențialul în moduri personalizate.
În ultimii doi ani am profesat în sistemul Montessori și am avut bucuria de a experimenta o transformare notabilă în modul în care văd educația. Am văzut cum materialele Montessori și libertatea de învățare sprijină copiii în dezvoltarea abilităților lor unice și în cultivarea pasiunilor lor.
Iubesc să văd cum fiecare copil înflorește atunci când este lăsat să exploreze, să învețe și să creeze în ritmul și stilul său unic. Astfel că, am urmat cursul de pedagog Montessori 3-6 ani la Institutul din Munchen. Acolo am avut privilegiul de a împărtăși experiențe și idei cu alți educatori din diverse medii și am întâlnit mentori care mi-au îmbogățit perspectiva asupra educației Montessori.
Cu o inimă plină de recunoștință și cu o pasiune crescândă pentru această metodă, sunt gata să contribui la formarea și dezvoltarea copiilor noștri în spiritul educației Montessori. Fiecare zi în lumea Montessori reprezintă o oportunitate de a construi nu doar cunoștințe academice, ci și caracter și respect reciproc. Sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a fi ghidul acestor suflete curioase și nerăbdătoare și sunt hotărâtă să continui să aduc învățarea autentică și sprijinul necesar în călătoria lor de descoperire. Fiecare zâmbet, fiecare strângere de mână și fiecare moment de înțelegere sunt pentru mine bucurii sincere. Așa cum spunea Maria Montessori: „Cel mai important lucru nu este atât ceea ce facem, ci atmosfera în care se întâmplă.” Sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a lucra alături de copii.
Petruța Bathori – Co-educator 3-6 ani
Am 40 de ani și sunt absolventă a facultății de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicării, secția Jurnalism.
Am o legatură personală și specială cu pedagogia Montessori de mai bine de 10 ani. Sunt mama a doua fete de 12, respectiv 13 ani. Ca orice părinte preocupat pentru a crește un adult cît mai echilibrat și bine ancorat în lumea reală, am căutat pedagogii care să implinească nevoile copilului în cel mai tandru, liber și echilibrat mod, dar în același timp cât mai aproape de instinctele mele native. Astfel, am descoperit pedagogia Montessori, pe care am aplicat-o și o aplic în familie, în educația timpurie pe care copiii mei au primit-o înafara casei – respectiv grădiniță.
Timp de 6 ani am fost voluntar în 2 grădinițe Montessori, iar acum am decis să-mi urmez instinctul și visul din copilărie, astfel să mă dedic exclusiv copiilor, ca unica activitate profesională. Sunt o fire veselă, empatică, activă și creativă, ador cărțile și drumețiile în natură și mă regăsesc atât de mult în preajma copiilor și în activitățile cu ei!
Mă bucur să pot face parte din comunitatea Montessori Transilvania și abia aștept să redescopăr lumea prin ochii fiecărui copil din preajma mea, dar și să ofer dragoste și sprijin nevoilor lor.
Lena Chilari – Co-educator 3-6 ani
Numele meu este Lena Chilari și sunt poetă premiată atât în România, cât și în Republica Moldova. Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura rusă și Literatură comparată și universală, iar acum sunt masterandă în anul III la Masterul de Istoria Imaginilor – Istoria Ideilor la Facultatea de Litere, UBB Cluj.
Iubesc enorm copiii și consider că ei sunt viitorul nostru.
Cred în afecțiunea și în bunătatea umană, dar și în stabilirea unor sarcini exacte și a exercitării acestora. M-am alăturat școlii Montessori Transilvania pentru metodele educaționale excepționale și pentru iubirea și grija manifestată față de fiecare copil în parte pe care le-am observat aici și la care consider că pot contribui și eu. Împreună putem construi, într-adevăr, o lume mai bună!
Maria Alexandru – Co-educator 3-6 ani
Ioana Lazea – Co-educator 3-6 ani
Sunt absolventă a Facultății de Litere și a Modulului Psihopedagogic din cadrul UBB Cluj-Napoca. Sunt pasionată de psihologie în general, dar mai ales de psihologia copilului, iar preocupările mele atât profesionale, cât și personale s-au învârtit mereu în jurul descoperirii și înțelegerii universului interior al copiilor. Am lucrat ca bonă, adult de sprijin, educator puericultor și profesor de limba și literatura română. Am participat ca voluntar în tabăra Yuppi care oferă terapie prin experiență copiilor cu boli cronice, iar din 2019 sunt și voluntar în programul Ajungem Mari, program care sprijină copiii din centrele de plasament.
Sunt o persoană simplă, răbdătoare și empatică, iar visul meu este să pot să am un impact pozitiv în societatea din care sunt parte. Cred că tărie că acest lucru se poate face doar printr-o educație de calitate. Este o bucurie pentru mine să fie parte a echipei Montessori Transilvania și simt că prezența mea aici mă poate aduce cu un pas mai aproape de visul meu.
Larisa Beli – Co-educator 3-6 ani
Numele meu este Larisa Beli și sunt mama unei fetițe minunate de aproape 4 ani pe care doresc să o sprijin în cel mai sănătos mod, plin de iubire și sunt conștientă că educația ei este parte importantă a acestui suport pe care îl pot oferi.
Am absolvit Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, sectia Învățământ Primar și Preșcolar, iar în anul doi de facultate, una dintre materii a fost legată de Alternativele Educaționale. De aici a început dorința mea de a face parte dintr-un mediu autentic Montessori. Cred cu tărie că atunci când îți dorești ceva cu adevărat, Universul te ajută în acest proces. Mă simt onorată si mândră ca pot fi parte din binele copiilor într-un mediu care ofera condițiile unei dezvoltari depline a potentialului, ajutând la formarea unui adult împlinit și responsabil. Pentru mine Montessori înseamnă în primul rând respect, onestitate, transparență și, nu în ultimul rând, iubire. Iubire de tot ce avem în jur. Sunt recunoscătoare că am regăsit în această comunitate din care fac parte toate aceste valori în fiecare om pe care l-am întâlnit aici. Asta mă face să cred că mi-am găsit locul în Univers.
Diana Onea – Co-educator 3-6 ani
Sunt Diana Adriana Onea și sunt absolventă a Facultății de psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Mă caracterizează grija, atenția și pasiunea în munca cu cei mici. Atât în urma educației, cât și a experineței de lucru, am dobândit cunoștințe și abilități necesare pentru a contribui la crearea unui mediu educațional stimulant și adaptat nevoilor individuale ale fiecărui copil.
Sunt entuziasmată să fac parte din echipa Montessori Transilvania și să pot contribui la călătoria minunată a copiilor către cunoaștere și creștere personală.
Anastasia Streng – Prof. Limba germană 3-6 ani, 6-12 ani
Sunt licențiată în Limba și literatura germană și Limba și literatura română, în cadrul Facultății de Litere, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică (Nivel I) în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de la Universitatea Babeș-Bolyai. În prezent, sunt masterandă în anul I la Masterul „Germanistica în context European” în cadrul Facultății de Litere, precum și la Programul de formare Psihopedagogică (Nivel II), de la aceeași universitate.
Îmi doresc să le ofer celorlalți șansa de a cunoaște germana nu ca pe o limbă pretențioasă, ci ca pe o limbă frumoasă, cu o literatură interesantă, istorie și cultură bogată. Obiectivele mele sunt familiarizarea copiilor cu limba germană, dezvoltarea culturii generale și a vocabularului în limba germană, precum și însoțirea copiilor în călătoria cunoașterii, valorificând potențialul unic al fiecăruia.
Am convingerea că, „natura ne aseamănă, educația ne deosebește” și astfel mă bucur că am oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori, care se potrivește cu valorile și principiile mele.
Mediu 6-12 ani
Adina Pașcalău – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani
Sunt licențiată în Informatică (UBB) și Comunicare & Relații Publice (UBB), cu master în Multimedia Interactivă în cadrul Facultății de Teatru și Film (UBB).
De 15 ani lucrez în industria IT, ca programator, coordonator de echipe și coordonator de proiecte. Atât ca mamă de doi băieți, cât și ca adult preocupat de propria dezvoltare cred în educație ca fiind unicul mod sustenabil prin care putem aduce schimbare în bine. Cred în școală, studiu și muncă. Din acest motiv am început cursul de Pedagog Montessori 6-12 ani, în vara anului 2019, la Institutul Montessori din Zurich, Elveția.
Pe lângă ceea ce cursul Montessori mă învață, doresc să promovez programarea, gândirea analitică și computațională ca activități interdisciplinare de explorare, activități care le pot crește copiilor atât abilitățile cognitive, cât și cele social-emoționale. Obiectivul meu este ca prin programare și într-un mod ludic să putem determina implicarea și interesul viitorilor tineri în calitate de producători de tehnologie, și nu doar consumatori. Printr-o abordare bazată pe proiecte, vom urmări integrarea programării în alte domenii curriculare precum matematică, limbaj, științele naturii, inginerie și arte.
Mirela Achim – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani (în formare)
Sunt absolventă a Facultății de Istorie și Filosofie, specializarea Istorie, precum și a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.
Cred că educația este un mijloc de a combate sărăcia, inegalitatea, comportamentul antisocial și alte neajunsuri ale societății și mai mult cred în cuvintele Mariei Montessori care spunea că educația este una din căile de „ridicare a omenirii”. De aceea am ales să urmez în ultimii trei ani această pedagogie și să sprijin creșterea și formarea copiilor în această alternativă educațională.
Ada Mureșan – Co-învățător 6-12 ani
Mă numesc Ada Mureșan și sunt născută în Dej, însă mi-am petrecut copilăria și adolescența în Italia. Acolo am trăit din plin pedagogia Montessori, deși abia în anii facultății am descoperit cu adevărat frumusețea și tainele ei.
Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura Italiană și Limba și Literatura Norvegiană la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, fiind acum masteranda aceleași facultăți cu specializarea Comunicare Multilingvă și Multiculturală. Am iubit dintotdeauna educația poporului italian, buna-cuviință de care oamenii dau necontenit dovadă. Simțul comun dezvoltat și o etică a relaționării atât de fină m-au făcut să îmi doresc să fiu la fel, cu atât mai mult văzând că în țara noastră o astfel de pedagogie atât de firească pentru evoluția unui copil este, de cele mai multe ori, un lux de care puțini au parte.
Intrând în mediul Montessori m-am regăsit din prima clipă, fiind conștientă că valoarea pe care o are fiecare copil este adusă la lumină printr-o educație responsabilă și asumată, care pornește, mai presus de toate, de la educarea sinelui. Am ales să fac parte din echipa Transilvania Montessori pentru a aplica conștient ceea ce Maria Montessori a lăsat ca moștenire, dorindu-mi să fiu un sprijin susținut pentru cei mici care au nevoie de toată susținerea și dăruirea noastră.
Oana Iordache – Co-învățător 6-12 ani
Numele meu este Iordache Oana Alexandra, am 25 de ani și sunt absolventă atât a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Pedagogie din cadrul UBB Cluj, cât și licențiată a Universității din Petroșani, secția Asistență Socială.
Drumul meu profesional de până acum m-a purtat de foarte multe ori înspre învățământul tradițional, însă am simțit în permanență că ceva lipsește sau ar putea fi făcut altfel. Când am descoperit magia Montessori, am simțit, în sfârșit, că mi-am găsit chemarea. Pentru mine copiii reprezintă iubirea în formă pură, iar faptul că am oportunitatea să particip la dezvoltarea lor, îmi dă o satisfacție greu de descris în cuvinte. Îmi place să cred că ceea ce realizez alături de copii aduce o schimbare în lume, o lume ideală unde educația se realizează cu blândețe, răbdare și empatie.
Cristina Lungu – Co-învățător 6-12 ani
Sunt absolventă a Academiei de muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, secția Instrumente, specializarea Pian. Încă din timpul facultății, în paralel cu masterul Interpretare muzicală – Pian și respectiv Management Educațional, am contribuit, alături de diverse echipe din sistemele tradițional și alternativ, la dezvoltarea artistică a multor copii.
Am descoperit pedagogia Montessori când pregăteam disertația și mă documentam despre metode alternative de a preda muzica. La scurt timp, în perioada maternității am aprofundat subiectul. Alături de copilul meu și, mai ales, pentru el, am intrat în profunzimea metodei Montessori și revelațiile au început să apară. Am deplină recunoștință către oamenii care au fost și sunt prezenț în viața mea, care au aplicat principii ale acestei pedagogii involuntar sau voluntar. Ei sunt cei care mi-au deschis apetitul către cunoaștere.
Văd oamenii din echipa Montessori Transilvania ca pe membrii unei orchestre cu muzicieni profesioniști, care prin unicitatea și autenticitatea lor, reușesc prin fiecare interpretare să ghideze auditoriul prin tărâmuri necunoscute. Mă alătur cu entuziasm lor, celor care susțin dezvoltarea copilului ca întreg, ca ființă umană completă.
Pentru școală, ciclul primar, colaborăm și cu specialiști în muzică, limbi străine (engleză și germană), sport. Copiii de 9-12 ani lucrează de asemenea cu profesori de limba si literatura română, matematică și științe.
Horațiu Tohatan – Prof. Limba română & Prof. Limba engleză
Mă numesc Horațiu și sunt dublu specializat în Literatură universală și comparată și Limba și literatura engleză, în cadrul Facultății de Litere al Universității Babeș-Bolyai. De asemenea, am finalizat nivelul I al Programului de formare Psihopedagogică, familiarizându-mă cu principalele strategii de predare și de interacțiune cu elevii. În prezent sunt masterand în cadrul facultății mai sus menționate, având specializarea Istoria Ideilor – Istoria Imaginilor.
Experiența pe care o am cu copiii pornește din liceu, ca voluntar la „Special Olympics Romania”, precum și ca monitor principal în cadrul echipei TuSport Baia Mare. Astfel, pot spune că am dobândit o cunoaștere complexă nu doar a metodelor de transmitere a informației celor mici, cât și o bună competență în modul de interacționare cu aceștia. Strategiile pe care îmi doresc să le aplic în raportul învățare-predare țin de atenția îndreptată spre fiecare nevoie a copilului în parte, urmărind evoluția fiecăruia și ținând cont de aceasta în ceea ce privește ritmul de predare. Punând accent, mai ales în cadrul elevilor cu media de vârstă 6-12 ani, pe latura creativă a elevului, consider că activitățile de însușire a limbii engleze trebuie să se remarce prin diversitate (prezentări, materiale multimedia, jocuri etc.), dar și să se concentreze pe principalele direcții de studiu a limbii.
Având contact pentru o perioada îndelugată de timp cu copii cu vârstele precizate mai sus, am observat că unul din aspectele comportamentale care merită exersate și îmbunătățite la această vârstă este munca în echipă. Astfel, îmi doresc, în cadrul orelor de predare a limbii engleze să creez un spațiu care să permită dezvoltarea capacității de comunicare, lucru ce se poate înfăptui excelent, consider eu, în cadrul unor lecții concentrate pe dialog liber elev-profesor, profesor-elev.
În sfârșit, ținând cont de importanța limbii engleze la nivel planetar, consider că strategiile Montessori de predare pot oferi copilului ocazia de a-și însuși limba într-un mod natural, ca practică firească de dezvoltare care are un rol esențial atât la nivel formal (viitoare examene), cât și la nivel informal, în practica zilnică.
Mihai Marenciuc – Prof. Muzică
Eu sunt Mihai, saxofonist și pianist, absolvent al Academiei Naționale de Muzică Gheorghe Dima, secția Pedagogie Muzicală.
Pentru mine muzica reprezintă o formă de expresie a emoțiilor prin intermediul limbajului muzical. Această artă socială contribuie atât la sensibilizarea și cultivarea simțului estetic cât și la dezvoltarea capacităților intelectuale. În opinia mea copiii au nevoie de educație muzicală în primul rând pentru a discerne complexitatea universului sonor și în al doilea rând pentru a-și dezvolta memoria auditivă.
Daniela Man – Prof. Artă
Sunt absolventă a Universității de Artă și Design, Facultatea de Arte Plastice, Specializare Conservare – Restaurare din Cluj Napoca. Încă din timpul anilor de studiu am avut un mare interes în tot ceea ce presupune arta vizuală, dar și dorința de a da mai departe ceea ce eu învățam, motiv pentru care am absolvit și modulul psihopedagogic pentru pregătirea personalului didactic. Am obținut burse de studiu în Palermo – Sicilia, și în Liege – Belgia, unde am dobândit și aplicat cunoștiințe vaste despre diverse tehnici de pictură și restaurare. În domeniul restaurării am avut șansa și bucuria să lucrez cu un fragment de frescă ce a fost recuperat din ansamblul Bisericii Evanghelice din Jelna, fragment care poate fi văzut în cadrul Muzeului de Artă din Bistrița Năsăud. După finalizarea studiilor, am lucrat ca și restaurator de carte și restaurator pictură de șevalet la Biblioteca Lucian Blaga și Muzeul de Artă din Cluj-Napoca. Ulterior m-am îndreptat înspre grafic Design, domeniu în care am proiecte în lucru și astăzi. În anii în care am lucrat exclusiv în domeniul artei am putut să văd utilitatea unor competențe ale gândirii conceptuale, selective și deductive. Apoi, când am început să lucrez în pedagogia Montessori mi-am dat seama că pot să îi sprijin pe copii care prin artă să îți cultive aceste competențe.
Astăzi îmi doresc să împărtășesc din cunoștiințele mele și să le valorific alături de copii. Energia și candoarea pe care o au copiii, mă ajută să văd și prin alți ochi arta și frumosul. Știu că arta este și o formă de cunoaștere, iar din rolul meu de profesor de artă îmi doresc să pot să ghidez fiecare copil în a se cunoaște și a-și valorifica potențialul și prin artă.
Carmen Biriș – Prof. Sport
Incursiunea mea în lumea fascinantă a activităților educative și recreative pentru copii a început când eram foarte mică, observând-o și imitând-o în joacă pe bunica mea, care era cadru didactic. Fiind de când mă știu o fire extrem de energică, la începutul liceului am devenit membră a unui club sportiv de performanță, unde am înțeles importanța pe care o are în dezvoltarea unui tânăr implicarea în activități de echipă și stabilirea printre prioritățile zilnice a acelor câteva minute de mișcare.
Chiar dacă prima mea specializare în cadrul UBB Cluj-Napoca a fost managementul hotelier și organizarea de evenimente, pasiunea mea pentru activitățile sportive dedicate elevilor și tinerilor a crescut odată cu mine, astfel am urmat și o a doua specializare, ca instructor de sport.
Experiențele mele extrem de diverse acumulate în peste 15 ani de activități cu tinerii, care au însemnat programe de antrenamente regulate, participări la campionate naționale și internaționale, tabere sportive și recreative, dar și proiecte educative și spectacole la diverse evenimente s-au concretizat în deschiderea primului club sportiv din Cluj-Napoca specializat în cheerleading (gimnastică, acrobații și dans), unde activează acum peste 100 de tineri cu vârste de la 4 până la 25 de ani.
Oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori înseamnă pentru mine încă o piesă foarte importantă în tot puzzle-ul ce compune bagajul de cunoștințe pe care mă bazez ca individ, ca mamă, ca pedagog, ca instructor sportiv și ca prieten pentru fiecare dintre copiii cu care am ocazia să interacționez zi de zi. Cred cu tărie că activitățile ce presupun mișcare nu ar trebui privite ca ceva opțional, ci ca o componentă esențială în dezvoltarea armonioasă și echilibrată a fiecărui copil.