1-3 | 3-6 | 6-12

Ana-Maria Danciu – Director executiv
Din nevoia de a contribui la crearea unui mediu educațional care pune accent pe autonomia și dezvoltarea holistică a copilului, m-am alăturat inițierii și dezvoltării proiectului Montessori Transilvania. Sunt recunoscătoare să am alături profesioniști în educație convinși că alternativa Montessori cultivă empatie, responsabilitate și cooperare și familii conștiente cǎ educația trebuie să îi pregătească pe copii pentru viață.
Cursurile Montessori (Orientation AMI Diploma 12-18 ani, Administrator AMI Course și Entrepreneurship in Montessori), întâlnirile cu traineri internaționali și observarea copiilor din acești primi ani ai proiectului mi-au întărit convingerea că doar îmbinând știința, pedagogia și respectul pentru ritmul fiecărui copil, putem contribui la procesul de educare.
Consider că în contextul actual al învățământului este absolut necesar să încercăm să trecem de la școli axate pe predare la cele preocupate de învățare și de la pedagogi care predau la cei care creează materiale și situații de învățare. Doar așa putem să îi sprijinim pe copii să experimenteze, să descopere și să fie autonomi. So, there are two plans: one is to disseminate knowledge, to follow a syllabus. The other is to look to the life of man and serve it, and in serving it, help humanity. (Maria Montessori, London Lectures, pg 31).

Anamaria Tanțău – Director educațional & Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Sunt educatoare de +20 de ani și asta am dorit să fiu dintotdeauna. Îmi place să lucrez cu copiii și am încercat mereu să mă dezvolt ca și cadru didactic pentru a oferi copiilor ceea ce merită, adică totul.
Montessori pentru mine este o revelație. Mă învață cum să-i ajut pe copii să-și deschidă aripile ca să zboare cu încredere către viață. Am absolvit cursul Montessori la Institutul Montessori din Praga și cu fiecare zi care trece sunt tot mai încântată de felul în care această pedagogie ajută copilul să se descopere și să-și valorizeze propria personalitate.

Renata Andreiaș – Psiholog școlar
Am finalizat studiile în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației secția Psihologie, respectiv masterul de Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umană. Aș putea spune că atracția față de educarea și interacțiunea cu cei mici s-a dezvoltat timpuriu în activitatea mea profesională, datorită finalizării liceului pedagogic, dar și a voluntariatelor din diferite centre.
De ce copii? Deoarece datorită lor am reușit să îmi creez valori care zi de zi îmi conferă direcție și sens, precum autenticitatea, adaptabilitatea, dar și ambiția; am preferat să intru în lumea lor, în lumea inocenței și a sincerității, o lume unde consider că îmi este locul. Lângă ei trăiesc adevărat, frumos și altruist.
Așadar, am ales acest loc deoarece se potrivește cu valorile mele profesionale și anume o învățare colaborativă, de la egal la egal, un mediu care favorizează autonomia copilului, dezvoltarea socio-emoțională, cognitivă și fizică vizând totodată elementul unicității și al particularității în care învață un copil.

Mădălina Vacariu – Psiholog școlar
Sunt licențiată în Psihologie, absolventă a masterului de Consiliere și Intervenții Psihologice în Dezvoltarea Umană, în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, UBB, Cluj-Napoca, și a programului de formare profesională de lungă durată în specialitatea Consiliere Cognitivă și Comportamentală, avizat de Colegiul Psihologilor din România, și, din poziția de psiholog școlar, caut activ să aduc o contribuție lumii în care trăim.
O modalitate care îmi permite să mă apropii de acest țel într-un mod cât mai autentic, ghidată fiind de profilul meu uman (aprecierea frumosului și a excelenței, corectitudinea, empatia, speranța și prudența), de interesele mele profesionale (a-i ajuta pe ceilalți, a avea grijă de ei și a-i inspira) și de propriile valori (compasiune, iubire față de oameni, libertate, cooperare, dezvoltare) este educația.
Cred cu tărie în puterea pe care o are educația în vederea formării noastre ca adulți competenți, responsabili și echilibrați. Din acest motiv, consider că este deosebit de important ca educația să înceapă de la vârste fragede și să se realizeze într-o manieră centrată pe copil, care să aibă la bază o practică susținută științific și care, în cele din urmă, să valorifice potențialul unic al fiecărui individ, așa cum pedagogia Montessori încearcă să facă.
Interacționând de-a lungul timpului cu copiii de diferite vârste, în diferite contexte, am ajuns să înțeleg, pe lângă faptul că îmi place și că îmi doresc să lucrez cu ei și cu adulții din jurul lor, că prevenția este cea mai bună intervenție. Una dintre cele mai la îndemână și eficiente căi de a preveni, implicit de a promova, sănătatea mintală este prin educație.
Copiii sunt aici, așa că mie și comunității din care fac parte nu ne rămâne decât să le oferim un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.

Andreea Covaci – Psiholog școlar
Pasiunile mele pentru artă, poezie și psihologie nu au fost puse niciodată sub semnul întrebării. Am început să studiez știința psihologiei în 2020 la Universitatea Babeș-Bolyai și de atunci nu încetează să mă stimuleze studiul comportamentului. În prezent, studiez la masterul Tehnici Psihologice de Control al Comportamentului şi Dezvoltarea Potenţialului Uman, unde totodată urmez și o formare în psihoterapie cognitiv-comportamentală.
Dintotdeuna m-a preocupat modul în care mediul interacționează cu dezvoltarea cognitivă și socio-emoțională a unui copil, iar după cum spunea Maria Montessori “nu putem să apreciem ființa umană raportându-ne doar la maturitate, ci trebuie să o luăm în considerare încă din perioada ei de formare. Dacă ne dorim să înțelegem adultul din fața noastră, trebuie mai întâi să căutăm să înțelegem copilul.”
Munca cu copiii neurotipici și neuroatipici a trezit în mine dorința de a participa la asigurarea libertății și independenței acestora, iar principiile metodei Montessori garantează în totalitate această posibilitate.

Ioana Ungur – Asistent medical
Sunt asistent medical generalist și absolventă a școlii Postliceale Sanitare “Christiana” din Cluj-Napoca.
În anii în care am făcut studiile medicale și stagiile de pregătire mi-am dat seama că îmi face plăcere să fiu printre copii și de aceea am căutat ca și meseria de asistent medical să o fac într-un mediu în care pot fi alături de ei. Ulterior absolvirii școlii sanitare a apărut în viața familiei noastre și fetița mea care în prezent are 9 ani și cu ajutorul căreia am învățat să fiu o persoană empatică, sociabilă, optimistă și veselă. Am observat că atunci când lucrezi alături de copii, ei au nevoie de energie pozitivă pentru a se simți în siguranță.

Gabriela Vacariu – Asistent manager
Sunt Gabriela Vacariu, o persoană entuziastă și dedicată, orientată spre învățare și dezvoltare continuă. Am absolvit Facultatea de Geografie și în prezent sunt studentă în cadrul masterului de Gestiunea și Protecția Mediului, Universitatea Babeș-Bolyai.
În ultimii ani, am avut ocazia de a experimenta diverse domenii de muncă, atât în țară, cât și în străinătate. Condusă de dorința de autodepășire și de supunere la noi provocări, prin programul W&T am reușit să ajung în Spania și Statele Unite ale Americii. Lucrând în domeniul turismului, am avut posibilitatea de a observa diferite stiluri de management și de a interacționa cu oameni diverși, din culturi diferite. În acest fel am reușit să-mi îmbunătățesc abilitați esențiale precum: o bună comunicare, flexibilitate în muncă și gândire și abilitatea de a putea lucra eficient într-o echipă.
Mă bucur că fac parte din echipa Montessori Transilvania și voi căuta să sprijin prin munca mea scopul și valorile comunității, anume educarea adulților de mâine, cu respect și grijă față de nevoile fiecărui individ în parte.
Mediu 1-3 ani

Anca Bodea – Pedagog Montessori 0-3 ani
Pasiunea mea pentru educația Montessori a luat naștere în timpul maternității. Citind cărțile Mariei Montessori, m-am bucurat să descopăr cât de mult rezonez cu valorile și principiile descrise de ea. Iubesc să observ copilul, să îi respect ritmul și să îi îndeplinesc nevoile punându-i la dispoziție un mediu potrivit. Filosofia Montessori a devenit pentru mine un mod de viață pe care am început să îl valorific inițial cu fetița noastră. Apoi a înflorit dorința de a fi însoțitor al copiilor în călătoria lor încă de la primii pași, într-un mediu Montessori.
Am urmat un curs de asistent Montessori 0-3 ani. În plus, acest scop a însuflețit în mine capacitatea de a fi o persoană autodidactă, curioasă și deschisă spre a dobândi cât mai multe cunoștințe și experiență. Tot în perioada maternității am dat voie creativității să se manifeste. Am început să fac activități din fetru inspirată de materialele Montessori, respectând conceptul de “controlul erorii”, prin care copilul își dă seama singur dacă a lucrat sau nu corect.
Cred că defapt, în ultimii ani m-am pregătit involuntar pentru a fi alături de copii. Am fost tot mai deschisă spre autocunoaștere, am investit în dezvoltarea mea personală și am făcut pași importanți spre a dobândi o maturitate emoțională. Așa am înțeles că un copil, pentru a crește și a se dezvolta armonios are nevoie în preajma lui de un adult răbdător, autentic, echilibrat și cu o prezență conștientă

Roxana Istrate – Pedagog Montessori AMI 0-3 ani
M-am născut și am crescut în Iași unde am absolvit facultatea de Arte plastice. Viața m-a adus la Cluj unde după 9 ani petrecuți în domeniul bancar, am intrat în această lume minunată a educației Montessori.
Am descoperit educația Montessori când eram în căutarea grădiniței potrivite pentru fetița mea, care acum are 6 ani. Din primul moment în care am aflat care sunt principiile acestei filozofii educaționale, am știut că asta îmi doresc pentru copilul meu: un mediu propice dezvoltării naturale a potențialului său spiritual, emoțional și intelectual. Mai târziu aveam să aflu că de fapt acesta este și drumul meu. Astfel am urmat cursul AMI de asistent Montessori, iar ultimii trei ani în care am lucrat ca și asistent Montessori mi-au adus multă bucurie.
M-am îndrăgostit de educația Montessori pentru că priveste fiecare copil ca individ, totul vine natural, firesc și este bazată pe respect, încredere și iubire.
Iubirea „trebuie s-o studiem și s-o utilizăm mai mult decât oricare altă forță care ne înconjoară, deoarece aceasta nu este dată mediului, precum celelalte forțe, ci ne este dată nouă. Studiul iubirii și utilizarea ei ne vor duce la izvorul de la care pornește aceasta: Copilul” Maria Montessori, Mintea absorbantă.

Diana-Maria Mâinea – Pedagog Montessori 0-3 ani
Sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Psihologie generală. În prezent studiez Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Pedagogia simplă, în paralel, în cadrul departamentului de Științe ale Educației, UBB.
Primii ani de după absolvirea facultății m-au condus spre interacțiunea cu oamenii: mai întâi ca și referent colaborator în diverse ateliere de dezvoltare personală și de consiliere vocațională pentru studenți, iar mai apoi, ca și psihopedagog, în cadrul Fundației Române pentru Copii, Comunitate și Familie, loc în care am simțit cum sufletul meu aparține lumii sincere a copiilor. Ulterior, fascinată fiind de potențialul pe care această pedagogie îl are în dezvoltarea sănătoasă fizică și psihică a copilului, am căutat să pătrund în lumea Montessori, în care, am căpătat experiență în ultimii doi ani și jumătate, interacționând cu copiii de 1-3 ani, într-un mediu Montessori pregătit.
Fiecare zi este o mare bucurie și o nouă șansă de a învăța efectiv ceva cu și de la copii, cele mai pure, sincere și empatice ființe și îmi doresc să contribui neîncetat la crearea unui spațiu sigur atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere emoțional pentru ca aceștia să poată explora și să se poată dezvolta liber și armonios pe toate planurile, exact așa cum merită.

Diana Sabou – Pedagog Montessori 0-3 ani
Mă numesc Sabou Diana Raluca și de patru ani lucrez cu bucurie ca adult Montessori pentru grupa de vârstă 1-3 ani.
După ce am absolvit Facultatea de Științe Economice (UBB) și un program de master, am simțit că adevărata mea chemare este lucrul cu cei mici. Am urmat un curs acreditat de educație timpurie și, în paralel cu activitatea practică, m-am format continuu în pedagogia Montessori, prin școlarizări interne. În prezent, sunt studentă în ultimul an la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar.
Mă simt recunoscătoare că pot însoți copiii în această etapă timpurie a vieții, plină de descoperiri, emoții sincere și pași mici, dar esențiali, în devenirea lor. Metoda Montessori m-a învățat să privesc fiecare copil cu răbdare, respect și încredere în potențialul său unic.
Cred cu toată inima că noi, adulții, suntem modele pentru copiii noștri — prin comportamentul și atitudinea noastră, îi ghidăm spre a deveni responsabili, empatici și încrezători.
Când voi, părinții, și noi, educatorii, strălucim de fericire și echilibru, copiii vor fi, la rândul lor, fericiți.

Adina Sraum – Pedagog Montessori IMI 0-3 ani
Am absolvit Facultatea de Limbi Moderne Aplicate și dețin două masterate, în domeniul traducerilor audiovizuale și al interpretariatului de conferință, spaniolă – franceză.
În ultimii 15 ani, am lucrat în companii multinaționale, am coordonat echipe și am ghidat dezvoltarea profesională a membrilor acestora. În paralel, am fost aproape de copii, prin proiecte de sprijinire a copiilor din centre de zi, am organizat tabere, excursii, activități de recreere și suport didactic.
Am descoperit pedagogia Montessori, acum mai bine de 6 ani, odată cu nașterea primului meu băiețel. Acum, sunt mama a doi copii (6 și 3 ani), iar Montessori a devenit pentru noi un stil de viață. Am înțeles cât de important este mediul în care se dezvoltă copiii în primii ani și de aceea am ales să lucrez cu copiii din grupul de vârstă 1-3 ani.
Mă alătur cu bucurie echipei Montessori Transilvania, cu intenția de a-i ghida pe micuți să facă primii pași în colectivitate, să se dezvolte natural într-un mediu pregătit și treptat, să modeleze adultul de mai târziu.
“Opera noastră de adulți nu constă în a-i învăța, ci în a ajuta mintea copilului în lucrarea dezvoltării sale” Maria Montessori

Emanuela Hale – Asistent Montessori 0-3 ani
Sunt Emanuela Hale, absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj Napoca, Facultatea de Litere, specializarea Limba și Literatura Italiană, Limba și Literatura Spaniolă.
Prima experiență cu această lume deosebită a copiilor am avut-o în timpul liceului de Asistență Socială, studii făcute în Italia, unde am participat la diverse proiecte de voluntariat, atât în grădinițe, cât și în centre pentru copii cu nevoi speciale. În urma acestor experiențe am înțeles rolul esențial pe care îl are educația copiilor începută la vârste fragede și, mai ales, importanța educatorului în modelarea primilor pași ai acestora.
Pentru mine această profesie este nobilă deoarece îmi oferă oportunitatea de a pătrunde în universul copiilor, ființe inocente și sensibile, prin intermediul cărora pot rememora această frumoasă etapă a vieții și, totodată, pot contribui la evoluția acestora.
Cred cu tărie în ideea că faptele și acțiunile noastre sunt cele care ne definesc, de aceea cuvintele prin care mă voi defini se vor materializa în relația cu marea comunitate din care voi face parte, reprezentată de copii, părinți și colegi.
Sunt un om care se adaptează ușor la situații inedite. Am respect față de cei din jur, indiferent de vârstă și statut și mă consider responsabilă și asumată, fără să am tendința de a judeca pe cineva prin prisma aparențelor. Sunt o fire sensibilă, dar și puternică pentru că am depus eforturi să mă autodepășesc profesional prin pregătirea intelectuală, însă fără să apelez vreodată la compromisuri.
Cred în bunătatea și în frumusețea oamenilor și de aceea pentru mine să fac parte din echipa Montessori Transilvania este o onoare și o provocare, ce știu că îmi va aduce mie și sper și celor cu care voi colabora o mare bucurie și satisfacție.

Eszter Varga – Asistent Montessori 0-3 ani
Sunt Eszter Helga Varga, mamă a doi copii de 10, respectiv 14 ani care m-au provocat să caut să reintru în această lume a copiilor oferindu-le sprijinul de care au avut nevoie în etapele lor de dezvoltare.
Acesta este motivul pentru care în ultimii trei ani am ales să lucrez într-o altă grădiniță Montessori unde am acumulat experiență ca și îngrijitor al mediului și ca sprijin al educatorului, atunci când era nevoie.
Munca alături de copii și de adulții care lucrează în educație m-a determinat să îmi dau seama că acesta este domeniul în care vreau să profesez. Cred despre mine că sunt o fire calmă, responsabilă, ambițioasă și căreia îi face plăcere munca într-o echipă care se dedică dezvoltării armonioase a copilului. Îmi doresc să fiu un sprijin valoros atât pentru copiii cu care voi relaționa, cât și pentru ceilalți colegi din echipa Montessori Transilvania.

Raluca Marc – Asistent Montessori 0-3 ani
Mă bucur să fac parte dintr-un grup dedicat și pasionat de educația copiilor în cadrul echipei Montessori Transilvania. Sunt Raluca Marc și am absolvit Colegiul Național “George Coșbuc” Năsăud, profil Pedagogic, ulterior urmând studiile la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializare Pedagogie.
Interacțiunea cu copiii de diferite vârste mi-a dezvăluit pasiunea mea de a lucra alături de ei. Sunt impresionată de autenticitatea, curiozitatea și inteligența copiilor și mă angajez să le ofer un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.
Experiența mea de un an și jumătate în pedagogia Montessori, anterioară Montessori Transilvania, mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu copiii într-un mediu pregătit în acest sens. Am observat cum această abordare pedagogică contribuie la dezvoltarea sănătoasă fizica si psihică a copilului, iar acest lucru m-a fascinat si mai mult.
Sunt onorată să pot contribui la călătoria de autodescoperire și dezvoltare a copiilor și să le ofer un mediu în care să se simtă în siguranță și stimulați să-și exploreze potențialul într-un mod autentic și unic.

Raluca Pintican – Asistent Montessori 0-3 ani
Mă numesc Raluca Pintican, am 26 de ani și sunt absolventă a Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Cluj-Napoca. După studiile liceale, am urmat jurnalismul în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, perioadă în care am început și să lucrez. Astfel, introducerea mea în lumea magică și colorată a copiilor a început cu experiențe în animator, modelare de baloane și facepaint, dar și de babysitting. În timp, am ajuns să devin tot mai pasionată de a lucra cu copiii și m-am implicat în proiecte de voluntariat în afterschool-uri și de predare a limbii engleze pentru diferite grupe de vârstă. Am experiență în asistarea la activități de educare și îngrijire a copiilor între 1 și 3 ani dobândite într-un post anterior și mă declar complet dedicată în educarea, sprijinirea și dezvoltarea celor mici prin înțelegere, blândețe și multă joacă.

Simona Hoțiu Lazoc – Asistent Montessori 0-3 ani
Numele meu este Simona Hoțiu Lazoc, iar primii ani de muncă cu copiii de vârstă 0-3 ani i-am petrecut în sistemul sanitar din rol de asistent medical în secțiile de neonatologie și pediatrie. Apoi, în ultimul an am decis să schimb domeniul cu cel al educației, iar pedagogia Montessori (grupa 1-3 ani) cred că s-a potrivit foarte bine și cu felul meu de a fi și de a lucra. Consider că sunt o persoană sociabilă, empatică, ambițioasă și dornică de a învăța cât mai multe lucruri noi. Consider că a avea oportunitatea de a-i ajuta pe copii să înțeleagă și să cunoască lumea înconjurătoare reprezintă cea mai mare reușită din viața unui om.

Ana-Maria Tǎnase – Asistent Montessori 0-3 ani
Mă numesc Ana și iubesc să fiu în preajma celor mici, pe care îi consider o adevărată binecuvântare. Cred că fiecare copil are nevoie de un spațiu armonios, în care să fie respectat, încurajat și înconjurat de bucurie. Experiențele din tabere și voluntariat m-au ajutat să dezvolt răbdare, empatie și o comunicare blândă.
Am absolvit psihologia și urmez studiile pentru învățământul primar și preșcolar la Universitatea Babeș-Bolyai. Valorile Montessori mă inspiră și îmi doresc să fiu un sprijin autentic pentru dezvoltarea naturală și echilibrată a fiecărui copil.
Mediu 3-6 ani

Mariana Vidrean – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Sunt absolventă a Facultății de Teologie Ortodoxă din cadrul UBB Cluj-Napoca. Am lucrat în sistemul tradițional ca și profesor suplinitor la Școala Mărișel, Colegiul Raluca Ripan, Școala gimnazială Nicolae Iorga și Școala Someșu Rece. Din anul 2014 am ales să lucrez într-o grădiniță Montessori din Cluj, loc în care am descoperit această metodă care mi s-a părut că se potrivește perfect cu nevoile și felul natural al copilului de a se dezvolta.
Apreciez în mediile Montessori libertatea de mișcare, cea de alegere, ordinea desăvârșită și organizarea tuturor detaliilor. După ce am lucrat aproximativ 4 ani ca și asistent educator pentru o grupă de 1-3 ani, m-am mutat la o altă grădiniță Montessori ca și asistent educator pentru 3-6 ani. Mi-a plăcut mult această grupă de lucrători conștienți, astfel că am hotărât să urmez cursul de educator AMI 3-6 ani de la Institutul Montessori București, curs pe care l-am început în anul 2023. Mă alătur cu drag echipei Transilvania Montessori, unde am avut bucuria să-mi fac o săptămână de observare pentru curs și am descoperit aici oameni dedicați, conștiincioși și care dau dovadă de mult profesionalism.

Anamaria Ursu – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, am descoperit atracţia pentru munca alături de copii în cei trei ani petrecuţi în Statele Unite ale Americii, unde am avut ocazia să lucrez alături de ei şi să învăţ mai multe despre pedagogia Montessori. Ulterior, am absolvit cursul de asistent Montessori 0-3 ani la Institutul Montessori din Bucureşti, acesta fiind un centru de formare acreditat de AMI. În prezent urmez cursul de pedagog Montessori 3-6 ani.
Consider că educaţia începe încă de la naştere, astfel că îmi doresc să aduc o contribuţie în formarea şi dezvoltarea copiilor, cu scopul de a deveni adulţi responsabili şi independenţi, cu capacitatea de a gestiona provocările vieţii, atât din punct de vedere emoţional, cât şi social.
Am ales să fac parte din echipa Montessori Transilvania pentru că am avut oportunitatea să observ valorile pe care le promovează, mediul de lucru pregătit în concordanţă cu principiile educaţiei Montessori şi dedicarea manifestată de întreg colectivul pentru sprijinirea procesului natural de dezvoltare al copilului în adultul complet, confortabil cu sine, cu societatea şi cu umanitatea în ansamblul ei.
De când lucrez cu copiii, am descoperit că munca poate fi o plăcere şi sunt recunoscătoare şi eu la rându-mi că pot să învăţ şi să mă dezvolt continuu datorită interacţiunii zilnice cu copiii.

Daniela Timiș – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
După absolvirea Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, am început această frumoasă aventură în lumea educației. Primul an de experiență a fost într-un sistem tradițional. Cu toate acestea, după acest prim an, am simțit că ceva lipsea, că există o altă abordare care ar putea să ofere copiilor o șansă mai mare de a-și explora și dezvolta potențialul în moduri personalizate.
În ultimii doi ani am profesat în sistemul Montessori și am avut bucuria de a experimenta o transformare notabilă în modul în care văd educația. Am văzut cum materialele Montessori și libertatea de învățare sprijină copiii în dezvoltarea abilităților lor unice și în cultivarea pasiunilor lor.
Iubesc să văd cum fiecare copil înflorește atunci când este lăsat să exploreze, să învețe și să creeze în ritmul și stilul său unic. Astfel că, am urmat cursul de pedagog Montessori 3-6 ani la Institutul din Munchen. Acolo am avut privilegiul de a împărtăși experiențe și idei cu alți educatori din diverse medii și am întâlnit mentori care mi-au îmbogățit perspectiva asupra educației Montessori.
Cu o inimă plină de recunoștință și cu o pasiune crescândă pentru această metodă, sunt gata să contribui la formarea și dezvoltarea copiilor noștri în spiritul educației Montessori. Fiecare zi în lumea Montessori reprezintă o oportunitate de a construi nu doar cunoștințe academice, ci și caracter și respect reciproc. Sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a fi ghidul acestor suflete curioase și nerăbdătoare și sunt hotărâtă să continui să aduc învățarea autentică și sprijinul necesar în călătoria lor de descoperire. Fiecare zâmbet, fiecare strângere de mână și fiecare moment de înțelegere sunt pentru mine bucurii sincere. Așa cum spunea Maria Montessori: „Cel mai important lucru nu este atât ceea ce facem, ci atmosfera în care se întâmplă.” Sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a lucra alături de copii.

Lena Chilari – Asistent Montessori 3-6 ani
Numele meu este Lena Chilari și sunt poetă premiată atât în România, cât și în Republica Moldova. Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura rusă și Literatură comparată și universală, iar acum sunt masterandă în anul III la Masterul de Istoria Imaginilor – Istoria Ideilor la Facultatea de Litere, UBB Cluj.
Iubesc enorm copiii și consider că ei sunt viitorul nostru.
Cred în afecțiunea și în bunătatea umană, dar și în stabilirea unor sarcini exacte și a exercitării acestora. M-am alăturat școlii Montessori Transilvania pentru metodele educaționale excepționale și pentru iubirea și grija manifestată față de fiecare copil în parte pe care le-am observat aici și la care consider că pot contribui și eu. Împreună putem construi, într-adevăr, o lume mai bună!

Mădălina Ivașcu – Asistent Montessori 3-6 ani
Raluca Chifa – Asistent Montessori AMI 3-6 ani
Originară din Sibiu, sunt absolventă a Facultății de Litere și Arte din cadrul Universității Lucian Blaga, cu specializarea Engleză – Franceză. Pasionată de scris și storytelling, am lucrat 15 ani în comunicare online, cu accent pe strategia de conținut.
Odată cu nașterea fetiței mele, mi-am canalizat întreaga energie înspre creșterea și dezvoltarea ei, dorindu-mi, ca orice părinte, ce e mai bun pentru ea. Am descoperit în filozofia Montessori cadrul perfect pentru a-i oferi cele mai bune șanse pentru viitor: un mediu de învățare în care copilul este încurajat să devină independent, curios, empatic și capabil să se orienteze cu încredere în lumea din jur.
Am urmat cursurile AMI de asistenți pentru nivelul 3 – 6 ani la Institutul Montessori din București și m-am alăturat cu toată inima echipei Montessori Transilvania, unde îmi doresc să contribui la susținerea dezvoltării armonioase a fiecărui copil, într-un mediu pregătit cu grijă, respect și blândețe.
Cred în potențialul imens al copiilor și în rolul nostru, al adulților, de a-i însoți cu răbdare și încredere în ritmul lor unic de creștere. Într-o lume aflată în continuă schimbare, o educație personalizată, centrată pe creativitate, adaptabilitate, gândire critică și autoreglare emoțională, este esențială pentru ca ei să devină adulți echilibrați și pregătiți pentru viitor.

Maria Alexandru – Asistent Montessori 3-6 ani
Mă numesc Maria Alexandru și sunt absolventă a Facultății de Litere din cadrul UBB și a modulului psihopedagogic, iar în prezent urmez un masterat în cadrul aceleiași facultăți. Pasionată de educație și având în același timp o dragoste imensă pentru copii, consider că pot contribui la îndrumarea celor mici spre descoperirea propriei lumini!
Dorința mea de a lucra cu copiii a început timpuriu, încă din perioada liceului știind că vreau să fiu chiar eu exemplul și sprijinul de care aceștia au nevoie. Din acest motiv, în ultimii ani, dorința și curiozitatea m-au determinat să caut și să studiez diferite forme de pedagogie, care, de altfel, m-au condus și la educația Montessori. Sunt fascinată de felul în care copiii se dezvoltă armonios și își descoperă pasiunile sub această formă de pedagogie, motiv pentru care sunt mândră fiu parte a echipei Montessori Transilvania.

Ioana Lazea – pedagog Montessori AMI 3-6 ani (în formare)
Sunt absolventă a Facultății de Litere și a Modulului Psihopedagogic din cadrul UBB Cluj-Napoca. Sunt pasionată de psihologie în general, dar mai ales de psihologia copilului, iar preocupările mele atât profesionale, cât și personale s-au învârtit mereu în jurul descoperirii și înțelegerii universului interior al copiilor. Am lucrat ca bonă, adult de sprijin, educator puericultor și profesor de limba și literatura română. Am participat ca voluntar în tabăra Yuppi care oferă terapie prin experiență copiilor cu boli cronice, iar din 2019 sunt și voluntar în programul Ajungem Mari, program care sprijină copiii din centrele de plasament.
Sunt o persoană simplă, răbdătoare și empatică, iar visul meu este să pot să am un impact pozitiv în societatea din care sunt parte. Cred că tărie că acest lucru se poate face doar printr-o educație de calitate. Este o bucurie pentru mine să fie parte a echipei Montessori Transilvania și simt că prezența mea aici mă poate aduce cu un pas mai aproape de visul meu.

Larisa Beli – Asistent Montessori 3-6 ani
Numele meu este Larisa Beli și sunt mama unei fetițe minunate de aproape 4 ani pe care doresc să o sprijin în cel mai sănătos mod, plin de iubire și sunt conștientă că educația ei este parte importantă a acestui suport pe care îl pot oferi.
Am absolvit Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, sectia Învățământ Primar și Preșcolar, iar în anul doi de facultate, una dintre materii a fost legată de Alternativele Educaționale. De aici a început dorința mea de a face parte dintr-un mediu autentic Montessori. Cred cu tărie că atunci când îți dorești ceva cu adevărat, Universul te ajută în acest proces. Mă simt onorată si mândră ca pot fi parte din binele copiilor într-un mediu care ofera condițiile unei dezvoltari depline a potentialului, ajutând la formarea unui adult împlinit și responsabil. Pentru mine Montessori înseamnă în primul rând respect, onestitate, transparență și, nu în ultimul rând, iubire. Iubire de tot ce avem în jur. Sunt recunoscătoare că am regăsit în această comunitate din care fac parte toate aceste valori în fiecare om pe care l-am întâlnit aici. Asta mă face să cred că mi-am găsit locul în Univers.

Diana Onea – Asistent Montessori 3-6 ani
Sunt Diana Adriana Onea și sunt absolventă a Facultății de psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Mă caracterizează grija, atenția și pasiunea în munca cu cei mici. Atât în urma educației, cât și a experineței de lucru, am dobândit cunoștințe și abilități necesare pentru a contribui la crearea unui mediu educațional stimulant și adaptat nevoilor individuale ale fiecărui copil.
Sunt entuziasmată să fac parte din echipa Montessori Transilvania și să pot contribui la călătoria minunată a copiilor către cunoaștere și creștere personală.

Gabriela Abrudan – Asistent Montessori 3-6 ani
Sunt Gabriela Abrudan, mama a două fete minunate, crescute cu iubire, fete care sunt deja independente în mare măsură de noi părinții, dar cărora le oferim în continuare toată dragostea și sprijinul de care au nevoie.
Dragostea de tot ceea ce înseamnă ființa umană la început de viață m-au făcut ca în ultimii 15 ani să fiu în medii în care au fost mereu prezenți și copiii. Într-un mediu pregătit Montessori am intrat pentru prima dată în ianuarie 2022, iar de atunci am lucrat doar în medii de acest fel, în cea mai mare parte a timpului în mediu de 1-3 ani. Toată bucuria pe care o văd zilnic în ochii copiilor, în reușitele lor, mă fac să fiu recunoscătoare că mi-am găsit menirea. De altfel, pedagogia Montessori este modul în care mă raportez și eu la educație: libertate de alegere în mediu pregătit, libertate de mișcare, flexibilitate și adaptabilitate.
Așadar, cred că valorile și principiile pe care le-am găsit la Montessori Transilvania sunt aceleași după care mă ghidez și eu ca om, și sunt încântată să fac parte din această comunitate și să pot contribui la bunăstarea copiilor care cresc frumos aici.

Vanessa Gal – Asistent Montessori 3-6 ani
Pasiunea pentru educație m-a însoțit încă din anii de școală. Am absolvit liceul pedagogic, specializarea învățător-educatoare și sunt licențiată în Filologie- specializarea Limba și literatura română- Literatură universală și comparată la Facultatea de Litere din cadrul Universității Babeș-Bolyai, unde în prezent urmez și masteratul în Studii Literare Românești. De-a lungul timpului am lucrat cu copii de diferite vârste, coordonând cercuri literare, ateliere creative și activități sportive și punând accent pe dezvoltarea comunicării, a imaginației și a spiritului de echipă. În paralel am desfășurat activități de voluntariat în proiecte educative și culturale.
Mă definesc sensibilitatea, perseverența, echilibrul și spiritul creativ, iar pasiunea pentru literatură, film, teatru și natură îmi inspiră activitățile educative. Cred cu tărie că o educație de calitate, sensibilă și adaptată fiecărui copil poate contribui la o societate mai bună. De aceea, Montessori Transilvania este locul unde educația se transformă într-o călătorie plină de armonie, blândețe și echilibru. Este o adevărată onoare să muncesc alături de o echipă dedicată, care inspiră fiecare copil să descopere lumea cu ochi curioși și inimă deschisă.

Anastasia Streng – Prof. Limba germană 3-6 ani, 6-12 ani
Sunt licențiată în Limba și literatura germană și Limba și literatura română, în cadrul Facultății de Litere, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică (Nivel I) în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de la Universitatea Babeș-Bolyai. În prezent, sunt masterandă în anul I la Masterul „Germanistica în context European” în cadrul Facultății de Litere, precum și la Programul de formare Psihopedagogică (Nivel II), de la aceeași universitate.
Îmi doresc să le ofer celorlalți șansa de a cunoaște germana nu ca pe o limbă pretențioasă, ci ca pe o limbă frumoasă, cu o literatură interesantă, istorie și cultură bogată. Obiectivele mele sunt familiarizarea copiilor cu limba germană, dezvoltarea culturii generale și a vocabularului în limba germană, precum și însoțirea copiilor în călătoria cunoașterii, valorificând potențialul unic al fiecăruia.
Am convingerea că, „natura ne aseamănă, educația ne deosebește” și astfel mă bucur că am oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori, care se potrivește cu valorile și principiile mele.
Mediile 6-9 ani, 9-12 ani

Adina Pașcalău – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani
Sunt licențiată în Informatică (UBB) și Comunicare & Relații Publice (UBB), cu master în Multimedia Interactivă în cadrul Facultății de Teatru și Film (UBB).
De 15 ani lucrez în industria IT, ca programator, coordonator de echipe și coordonator de proiecte. Atât ca mamă de doi băieți, cât și ca adult preocupat de propria dezvoltare cred în educație ca fiind unicul mod sustenabil prin care putem aduce schimbare în bine. Cred în școală, studiu și muncă. Din acest motiv am început cursul de Pedagog Montessori 6-12 ani, în vara anului 2019, la Institutul Montessori din Zurich, Elveția.
Pe lângă ceea ce cursul Montessori mă învață, doresc să promovez programarea, gândirea analitică și computațională ca activități interdisciplinare de explorare, activități care le pot crește copiilor atât abilitățile cognitive, cât și cele social-emoționale. Obiectivul meu este ca prin programare și într-un mod ludic să putem determina implicarea și interesul viitorilor tineri în calitate de producători de tehnologie, și nu doar consumatori. Printr-o abordare bazată pe proiecte, vom urmări integrarea programării în alte domenii curriculare precum matematică, limbaj, științele naturii, inginerie și arte.

Mirela Achim – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani & Prof. Istorie
Sunt absolventă a Facultății de Istorie și Filosofie, specializarea Istorie, precum și a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.
Cred că educația este un mijloc de a combate sărăcia, inegalitatea, comportamentul antisocial și alte neajunsuri ale societății și mai mult cred în cuvintele Mariei Montessori care spunea că educația este una din căile de „ridicare a omenirii”. De aceea am ales să urmez în ultimii trei ani această pedagogie și să sprijin creșterea și formarea copiilor în această alternativă educațională.

Ada Cîmpean – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani (în formare)
Mă numesc Ada Mureșan și sunt născută în Dej, însă mi-am petrecut copilăria și adolescența în Italia. Acolo am trăit din plin pedagogia Montessori, deși abia în anii facultății am descoperit cu adevărat frumusețea și tainele ei.
Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura Italiană și Limba și Literatura Norvegiană la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, fiind acum masteranda aceleași facultăți cu specializarea Comunicare Multilingvă și Multiculturală. Am iubit dintotdeauna educația poporului italian, buna-cuviință de care oamenii dau necontenit dovadă. Simțul comun dezvoltat și o etică a relaționării atât de fină m-au făcut să îmi doresc să fiu la fel, cu atât mai mult văzând că în țara noastră o astfel de pedagogie atât de firească pentru evoluția unui copil este, de cele mai multe ori, un lux de care puțini au parte.
Intrând în mediul Montessori m-am regăsit din prima clipă, fiind conștientă că valoarea pe care o are fiecare copil este adusă la lumină printr-o educație responsabilă și asumată, care pornește, mai presus de toate, de la educarea sinelui. Am ales să fac parte din echipa Transilvania Montessori pentru a aplica conștient ceea ce Maria Montessori a lăsat ca moștenire, dorindu-mi să fiu un sprijin susținut pentru cei mici care au nevoie de toată susținerea și dăruirea noastră.

Roxana Lupu – Asistent Montessori 6-12 ani
Acum, la început de 2024, sunt mama unei fetițe de doi ani și șase luni și sunt pasionată de tot ceea ce presupune dezvoltarea socio-emoțională a copiilor.
Îndrumată de această pasiune, am urmat cursurile de consilier pentru dezvoltare personală, cursuri aprobate de ANC, iar anul acesta am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității Babeș Bolyai, anterior fiind licențiată în Filosofie și Jurnalism.
Drumul meu alături de copii a început ca instructor educațional în cadrul unui centru ce îi sprijinea pe copii în dezvoltarea cognitivă și socio-emoțională și a continuat ca educator la o altă creșă și grădiniță cu specific Montessori din Cluj.
Beneficiile pedagogiei Montessori le-am descoperit în cadrul cursurilor de asistent Montessori AMI 0-3 ani și am fost cu adevărat impresionantă de modul în care este creat mediul pentru întâmpinarea tuturor nevoilor specifice fiecărei vârste, atenția acordată detaliilor, respectul și încrederea în propriile abilități de dezvoltare ale copiilor și de accentul pus pe armonie, frumos, natural și firesc.
Mă bucur că am oportunitatea de a-mi continua drumul alături de copii, aici, în comunitatea Montessori Transilvania.

Maria Mǎgurean – Asistent Montessori 6-12 ani
Numele meu este Maria (Mia) Măgurean și sunt mândră să fac parte din echipa Montessori Transilvania.
Îmi place ordinea (atât exterioară, cât și interioară), ador natura, mă încarc cu razele soarelui și vremea bună.
Dragostea față de copii tind sǎ cred cǎ o am dintotdeauna (încă de când eram copil indrăgeam și ajutam copiii mai mici decât mine), iar primul joc de rol pe care mi-l amintesc a fost, bineînțeles, cel în care eram educatoare și învățătoare.
Studiile le-am făcut în domeniul educației și am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, cu diplomǎ de licențǎ și o diplomǎ de master în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj. Primii ani de experiențǎ profesională în pedagogia Montessori i-am efectuat în cadrul Grădiniței Montessori Arca (Bistrița) unde am lucrat pentru o perioadă de doi ani.
De când lucrez în pedagogia Montessori am învățat că unul dintre cele mai importante lucruri pe care putem să le schimbăm oricare dintre noi este să evităm să îi întrebăm zilnic pe copii “Ce ai învățat azi la școală?” și să înlocuim cu întrebarea “Cum ti-a fost ziua azi?”, iar răspunsurile lor vor fi cu atât mai variate.

Bianca Petrică – Prof. Limba şi literatura românǎ & Asistent Montessori AMI 6-12 ani
Sunt absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității Babeș-Bolyai, cu o dublă specializare în limba și literatura română-literatură universală și comparată, precum și a programului de formare psihopedagogică din cardul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic.
De-a lungul anilor, am avut ocazia să îmi descopăr vocația în domeniul educației prin numeroase activități de voluntariat, precum și prin practica didactică desfășurată în școlile tradiționale de stat, prin intermediul studiilor universitare. Câteva dintre organizațiile în care am activat sunt Asociația Ajungem Mari, unde am lucrat cu copii din centre de plasament și medii defavorizate și Organizația Națională Cercetașii României, una dintre cele mai mari mișcări de educație nonformală din țară, în cadrul căreia m-am dezvoltat în perioada copilăriei, iar apoi m-am format prin intermediul stagiilor specifice ca lider adult (îndrumător/formator). Consider că a lucra cu cei mici este o ocazie extraordinară nu doar pentru a dărui, pentru a contribui la o dezvoltare armonioasă a lor și a-i sprijini, ci și în vederea unei formări personale continue, deoarece copiii ne demonstrează zilnic câte putem îmbunătăți în propria dezvoltare, pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră.
Astfel, am ales Montessori deoarece cred în principiile pe care acest tip de educație le promovează, regăsind multe dintre valorile personale și metodele abordate în activitățile profesionale anterioare, principii după care m-am ghidat indiferent de cadru, fie el formal/tradițional sau nonformal. Cred, de asemenea, în ideea de a lăsa lumea puțin mai bună decât am găsit-o, iar acest lucru poate fi posibil doar printr-o educație completă și de calitate, realizată timpuriu.
Pentru școală, ciclul primar, colaborăm și cu specialiști în muzică, limbi străine (engleză și germană), sport. Copiii de 9-12 ani lucrează de asemenea cu profesori de limba si literatura română, matematică și științe.

Horațiu Tohatan – Prof. Limba engleză
Mă numesc Horațiu și sunt dublu specializat în Literatură universală și comparată și Limba și literatura engleză, în cadrul Facultății de Litere al Universității Babeș-Bolyai. De asemenea, am finalizat nivelul I al Programului de formare Psihopedagogică, familiarizându-mă cu principalele strategii de predare și de interacțiune cu elevii. În prezent sunt masterand în cadrul facultății mai sus menționate, având specializarea Istoria Ideilor – Istoria Imaginilor.
Experiența pe care o am cu copiii pornește din liceu, ca voluntar la „Special Olympics Romania”, precum și ca monitor principal în cadrul echipei TuSport Baia Mare. Astfel, pot spune că am dobândit o cunoaștere complexă nu doar a metodelor de transmitere a informației celor mici, cât și o bună competență în modul de interacționare cu aceștia. Strategiile pe care îmi doresc să le aplic în raportul învățare-predare țin de atenția îndreptată spre fiecare nevoie a copilului în parte, urmărind evoluția fiecăruia și ținând cont de aceasta în ceea ce privește ritmul de predare. Punând accent, mai ales în cadrul elevilor cu media de vârstă 6-12 ani, pe latura creativă a elevului, consider că activitățile de însușire a limbii engleze trebuie să se remarce prin diversitate (prezentări, materiale multimedia, jocuri etc.), dar și să se concentreze pe principalele direcții de studiu a limbii.
Având contact pentru o perioada îndelugată de timp cu copii cu vârstele precizate mai sus, am observat că unul din aspectele comportamentale care merită exersate și îmbunătățite la această vârstă este munca în echipă. Astfel, îmi doresc, în cadrul orelor de predare a limbii engleze să creez un spațiu care să permită dezvoltarea capacității de comunicare, lucru ce se poate înfăptui excelent, consider eu, în cadrul unor lecții concentrate pe dialog liber elev-profesor, profesor-elev.

Cristina Lungu – Prof. Muzicǎ
Sunt absolventă a Academiei de muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, secția Instrumente, specializarea Pian. Încă din timpul facultății, în paralel cu masterul Interpretare muzicală – Pian și respectiv Management Educațional, am contribuit, alături de diverse echipe din sistemele tradițional și alternativ, la dezvoltarea artistică a multor copii.
Am descoperit pedagogia Montessori când pregăteam disertația și mă documentam despre metode alternative de a preda muzica. La scurt timp, în perioada maternității am aprofundat subiectul. Alături de copilul meu și, mai ales, pentru el, am intrat în profunzimea metodei Montessori și revelațiile au început să apară. Am deplină recunoștință către oamenii care au fost și sunt prezenț în viața mea, care au aplicat principii ale acestei pedagogii involuntar sau voluntar. Ei sunt cei care mi-au deschis apetitul către cunoaștere.
Văd oamenii din echipa Montessori Transilvania ca pe membrii unei orchestre cu muzicieni profesioniști, care prin unicitatea și autenticitatea lor, reușesc prin fiecare interpretare să ghideze auditoriul prin tărâmuri necunoscute. Mă alătur cu entuziasm lor, celor care susțin dezvoltarea copilului ca întreg, ca ființă umană completă.

Mihai Marenciuc – Prof. Muzică
Eu sunt Mihai, saxofonist și pianist, absolvent al Academiei Naționale de Muzică Gheorghe Dima, secția Pedagogie Muzicală.
Pentru mine muzica reprezintă o formă de expresie a emoțiilor prin intermediul limbajului muzical. Această artă socială contribuie atât la sensibilizarea și cultivarea simțului estetic cât și la dezvoltarea capacităților intelectuale. În opinia mea copiii au nevoie de educație muzicală în primul rând pentru a discerne complexitatea universului sonor și în al doilea rând pentru a-și dezvolta memoria auditivă.

Daniela Man – Prof. Artă
Sunt absolventă a Universității de Artă și Design, Facultatea de Arte Plastice, Specializare Conservare – Restaurare din Cluj Napoca. Încă din timpul anilor de studiu am avut un mare interes în tot ceea ce presupune arta vizuală, dar și dorința de a da mai departe ceea ce eu învățam, motiv pentru care am absolvit și modulul psihopedagogic pentru pregătirea personalului didactic. Am obținut burse de studiu în Palermo – Sicilia, și în Liege – Belgia, unde am dobândit și aplicat cunoștiințe vaste despre diverse tehnici de pictură și restaurare. În domeniul restaurării am avut șansa și bucuria să lucrez cu un fragment de frescă ce a fost recuperat din ansamblul Bisericii Evanghelice din Jelna, fragment care poate fi văzut în cadrul Muzeului de Artă din Bistrița Năsăud. După finalizarea studiilor, am lucrat ca și restaurator de carte și restaurator pictură de șevalet la Biblioteca Lucian Blaga și Muzeul de Artă din Cluj-Napoca. Ulterior m-am îndreptat înspre grafic Design, domeniu în care am proiecte în lucru și astăzi. În anii în care am lucrat exclusiv în domeniul artei am putut să văd utilitatea unor competențe ale gândirii conceptuale, selective și deductive. Apoi, când am început să lucrez în pedagogia Montessori mi-am dat seama că pot să îi sprijin pe copii care prin artă să îți cultive aceste competențe.
Astăzi îmi doresc să împărtășesc din cunoștiințele mele și să le valorific alături de copii. Energia și candoarea pe care o au copiii, mă ajută să văd și prin alți ochi arta și frumosul. Știu că arta este și o formă de cunoaștere, iar din rolul meu de profesor de artă îmi doresc să pot să ghidez fiecare copil în a se cunoaște și a-și valorifica potențialul și prin artă.
Bianca Tașca Popovici – Prof. Matematicǎ
Brenda Roşca – Prof. Sport
Mia Oroş – Prof. Fizicǎ
Tania Şaitiş – Prof. Geografie

Bianca Drǎgan – Prof. Biologie
Sunt o persoană activă, atentă la detalii și pasionată de natură, cu dorința de a le transmite copiilor curiozitatea și respectul pentru lumea care îi înconjoară. Sunt de părere că educația se naște din fascinație și descoperire, iar rolul meu este să cultiv această atitudine în rândul celor mici, ghidându-i spre o înțelegere mai profundă a mediului și a propriei lor identități în raport cu acesta.
Am absolvit Facultatea de Biologie și Geologie din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, specializarea Biologie, iar în prezent urmez studiile masterale în cadrul programului Ecologie Sistemică și Conservare. Totodată, parcurg cursurile modulului psihopedagogic, considerând că formarea profesională continuă și interdisciplinară este esențială pentru a răspunde nevoilor autentice ale copiilor.
Pe parcursul anilor de studii, m-am implicat activ în coordonarea proiectelor de voluntariat desfășurate de organizațiile studențești, precum și în diverse inițiative civice. Aceste experiențe mi-au oferit prilejul de a lucra în echipe diverse, de a organiza activități educaționale și de a susține dezvoltarea comunitară prin implicare și responsabilitate.
Sunt entuziasmată să fac parte din echipa Montessori Transilvania și să contribui la formarea copiilor.
