1-3 | 3-6 | 6-12

Ana-Maria Danciu – Director executiv
Dublu licențiată în științele comunicării și științe juridice, cu experiență în comunicare, administrație publică și management educațional, am decis împreună cu o echipă de profesioniști în educație și familii dornice să contribuie la starea de bine a societății prin educarea copiilor, să dezvoltăm proiectul Montessori Transilvania în Cluj-Napoca.
Am experiență în pedagogia Montessori dobândită și alături de cei doi copii (8, respectiv 13 ani), diplomă AMI Montessori pentru managementul ciclului 12-18 ani (Orientation to Adolescent Studies, Suedia, 2018) și participări la diverse seminarii, conferințe internaționale Montessori.
În contextul actual al învățământului din România este absolut necesar să încercăm să aplicăm și ceea ce Maria Montessori spunea în Mintea Absorbantă: “Education should not limit itself to seeking new methods for a mostly arid transmission of knowledge: its aim must be to give the necessary aid to human development.” (“Educația nu trebuie să se limiteze în a căuta noi metode de a transmite cunoștințe în mod arid: scopul ei trebuie să fie de a da dezvoltării omului sprijinul necesar“).

Anamaria Tanțău – Director educațional & Pedagog Montessori AMI 3-6 ani
Sunt educatoare de +20 de ani și asta am dorit să fiu dintotdeauna. Îmi place să lucrez cu copiii și am încercat mereu să mă dezvolt ca și cadru didactic pentru a oferi copiilor ceea ce merită, adică totul.
Montessori pentru mine este o revelație. Mă învață cum să-i ajut pe copii să-și deschidă aripile ca să zboare cu încredere către viață. Am absolvit cursul Montessori la Institutul Montessori din Praga și cu fiecare zi care trece sunt tot mai încântată de felul în care această pedagogie ajută copilul să se descopere și să-și valorizeze propria personalitate.

Renata Andreiaș – Psiholog școlar
Am finalizat studiile în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației secția Psihologie, respectiv masterul de Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umană. Aș putea spune că atracția față de educarea și interacțiunea cu cei mici s-a dezvoltat timpuriu în activitatea mea profesională, datorită finalizării liceului pedagogic, dar și a voluntariatelor din diferite centre.
De ce copii? Deoarece datorită lor am reușit să îmi creez valori care zi de zi îmi conferă direcție și sens, precum autenticitatea, adaptabilitatea, dar și ambiția; am preferat să intru în lumea lor, în lumea inocenței și a sincerității, o lume unde consider că îmi este locul. Lângă ei trăiesc adevărat, frumos și altruist.
Așadar, am ales acest loc deoarece se potrivește cu valorile mele profesionale și anume o învățare colaborativă, de la egal la egal, un mediu care favorizează autonomia copilului, dezvoltarea socio-emoțională, cognitivă și fizică vizând totodată elementul unicității și al particularității în care învață un copil.

Mădălina Vacariu – Psiholog școlar
Licențiată în Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, masterandă în cadrul masterului de Consiliere și Intervenții Psihologie în Dezvoltarea Umană și cu pregătire psihopedagogică în cadrul Programului de formare psihopedagogică Nivel I și II, îmi doresc și caut activ să aduc o contribuție lumii în care trăim.
O modalitate care îmi permite să mă apropii de acest țel într-un mod cât mai autentic, ghidată fiind de profilul meu uman (aprecierea frumosului și a excelenței, corectitudinea, empatia, speranța și prudența), de interesele mele profesionale (a-i ajuta pe ceilalți, a avea grijă de ei și a-i inspira) și de propriile valori (compasiune, iubire față de oameni, libertate, cooperare, dezvoltare) este educația.
Cred cu tărie în puterea pe care o are educația în vederea formării noastre ca adulți competenți, responsabili și echilibrați. Din acest motiv, consider că este deosebit de important ca educația să înceapă de la vârste fragede și să se realizeze într-o manieră centrată pe copil, care să aibă la bază o practică susținută științific și care, în cele din urmă, să valorifice potențialul unic al fiecărui individ, așa cum pedagogia Montessori încearcă să facă.
Interacționând de-a lungul timpului cu copiii de diferite vârste am ajuns să înțeleg că îmi place și că îmi doresc să lucrez cu ei. Copiii sunt aici, așa că mie și comunității din care fac parte nu ne rămâne decât să le oferim un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.

Ioana Ungur – Asistent medical
Sunt asistent medical generalist și absolventă a școlii Postliceale Sanitare “Christiana” din Cluj-Napoca.
În anii în care am făcut studiile medicale și stagiile de pregătire mi-am dat seama că îmi face plăcere să fiu printre copii și de aceea am căutat ca și meseria de asistent medical să o fac într-un mediu în care pot fi alături de ei. Ulterior absolvirii școlii sanitare a apărut în viața familiei noastre și fetița mea care în prezent are 9 ani și cu ajutorul căreia am învățat să fiu o persoană empatică, sociabilă, optimistă și veselă. Am observat că atunci când lucrezi alături de copii, ei au nevoie de energie pozitivă pentru a se simți în siguranță.
Mediu 1-3 ani

Lavinia Sabou – Pedagog 1-3 ani
Am lucrat ca profesoară de română și engleză în învățământul tradițional timp de un an și jumătate, ulterior am devenit educator principal la o grupă de 1-3 ani, într-o grădiniță Montessori (ianuarie 2017 – decembrie 2020), iar din 2021 sunt parte a echipei Montessori Transilvania unde am sprijinit echipa de pedagogi din această grupă de vârstă și unde în prezent sunt educatorul principal al uneia dintre grupe.
Formarea mea cuprinde cursuri Montessori la Institutul Montessori București, cursuri online organizate de APA Alternative Pedagogice, cursuri despre lectura timpurie împreună cu copiii, programul Cercul Siguranței, cursuri de cateheză creștină “The Catechesis of the Good Shepherd” Brook Green Parish – Londra.
Printre domeniile de interes aș enumera neuroștiințele în educația copilului, teoria atașamentului, literatura pentru copii. Convingerea care mă motivează profesional e aceea că secretul ființei umane și descoperirea de sine a omului se regăsesc, cu adevărat, în sufletul copilului.

Anca Bodea – Pedagog 1-3 ani
Pasiunea mea pentru educația Montessori a luat naștere în timpul maternității. Citind cărțile Mariei Montessori, m-am bucurat să descopăr cât de mult rezonez cu valorile și principiile descrise de ea. Iubesc să observ copilul, să îi respect ritmul și să îi îndeplinesc nevoile punându-i la dispoziție un mediu potrivit. Filosofia Montessori a devenit pentru mine un mod de viață pe care am început să îl valorific inițial cu fetița noastră. Apoi a înflorit dorința de a fi însoțitor al copiilor în călătoria lor încă de la primii pași, într-un mediu Montessori.
Am urmat un curs de asistent Montessori 0-3 ani. În plus, acest scop a însuflețit în mine capacitatea de a fi o persoană autodidactă, curioasă și deschisă spre a dobândi cât mai multe cunoștințe și experiență. Tot în perioada maternității am dat voie creativității să se manifeste. Am început să fac activități din fetru inspirată de materialele Montessori, respectând conceptul de “controlul erorii”, prin care copilul își dă seama singur dacă a lucrat sau nu corect.
Cred că defapt, în ultimii ani m-am pregătit involuntar pentru a fi alături de copii. Am fost tot mai deschisă spre autocunoaștere, am investit în dezvoltarea mea personală și am făcut pași importanți spre a dobândi o maturitate emoțională. Așa am înțeles că un copil, pentru a crește și a se dezvolta armonios are nevoie în preajma lui de un adult răbdător, autentic, echilibrat și cu o prezență conștientă

Roxana Istrate – Pedagog AMI Montessori 0-3 ani (in formare)
M-am născut și am crescut în Iași unde am absolvit facultatea de Arte plastice. Viața m-a adus la Cluj unde după 9 ani petrecuți în domeniul bancar, am intrat în această lume minunată a educației Montessori.
Am descoperit educația Montessori când eram în căutarea grădiniței potrivite pentru fetița mea, care acum are 6 ani. Din primul moment în care am aflat care sunt principiile acestei filozofii educaționale, am știut că asta îmi doresc pentru copilul meu: un mediu propice dezvoltării naturale a potențialului său spiritual, emoțional și intelectual. Mai târziu aveam să aflu că de fapt acesta este și drumul meu. Astfel am urmat cursul AMI de asistent Montessori, iar ultimii trei ani în care am lucrat ca și asistent Montessori mi-au adus multă bucurie.
M-am îndrăgostit de educația Montessori pentru că priveste fiecare copil ca individ, totul vine natural, firesc și este bazată pe respect, încredere și iubire.
Iubirea „trebuie s-o studiem și s-o utilizăm mai mult decât oricare altă forță care ne înconjoară, deoarece aceasta nu este dată mediului, precum celelalte forțe, ci ne este dată nouă. Studiul iubirii și utilizarea ei ne vor duce la izvorul de la care pornește aceasta: Copilul” Maria Montessori, Mintea absorbantă.

Diana-Maria Mâinea – Pedagog 1-3 ani
Sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Psihologie generală. În prezent studiez Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Pedagogia simplă, în paralel, în cadrul departamentului de Științe ale Educației, UBB.
Primii ani de după absolvirea facultății m-au condus spre interacțiunea cu oamenii: mai întâi ca și referent colaborator în diverse ateliere de dezvoltare personală și de consiliere vocațională pentru studenți, iar mai apoi, ca și psihopedagog, în cadrul Fundației Române pentru Copii, Comunitate și Familie, loc în care am simțit cum sufletul meu aparține lumii sincere a copiilor. Ulterior, fascinată fiind de potențialul pe care această pedagogie îl are în dezvoltarea sănătoasă fizică și psihică a copilului, am căutat să pătrund în lumea Montessori, în care, am căpătat experiență în ultimii doi ani și jumătate, interacționând cu copiii de 0-3 ani, într-un mediu Montessori pregătit.
Fiecare zi este o mare bucurie și o nouă șansă de a învăța efectiv ceva cu și de la copii, cele mai pure, sincere și empatice ființe și îmi doresc să contribui neîncetat la crearea unui spațiu sigur atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere emoțional pentru ca aceștia să poată explora și să se poată dezvolta liber și armonios pe toate planurile, exact așa cum merită.

Iulia Matica – Pedagog 1-3 ani
Iubesc copiii și întotdeauna am simțit că locul meu este lângă ei.
Sunt mamă a cinci copii pe care încerc să îi cresc ghidată de principiile Mariei Montessori: cu răbdare, blândețe, dragoste și respect, conștientă fiind de unicitatea și autenticitatea fiecăruia. Descopăr în fiecare zi bucuria și satisfacția pe care ei o au atunci când sunt lăsați să învețe și să exploreze liberi, rolul meu limitându-se la a-i ghida discret spre activități educative și provocatoare, și a-i sprijini în procesul de auto-cunoaștere și auto-dezvoltare.
Am urmat, în paralel, atât cursurile Facultății de Litere, secțiile Literatura Universală și Comparată – Spaniolă din cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și Științe Juridice la Facultatea de Drept, Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir, Cluj-Napoca. Din interes pentru tot ce înseamnă Mens sana in corpore sano, am urmat și o specializare de Nutriție, tema studiului meu fiind Diversificarea alimentației bebelușilor.
Am ales apoi să urmez și cursul AMI de asistent Montessori 0-3 ani din dorința de a putea fi alături de copiii mei în procesul lor de dezvoltare și de a putea răspunde mai bine nevoilor lor. Apoi am început să lucrez în medii Montessori 1-3 ani inițial din rolul de co-educator și la scurt timp din rolul de pedagog principal, rol din care am deja o experiență mai mare de 2 ani.
Am decis să mă alătur echipei Montessori Transilvania cu inima plină de bucurie că fac parte dintr-o comunitate care pune pe primul plan Copilul. Rolul meu aici va fi de a-i susține pe copii cu dragoste, răbdare și empatie, aplicând principiile Mariei Montessori, în care cred cu tărie.

Denisa Cengeri – Educator 1-3 ani
Am absolvit Colegiul Național Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca. Prin practica din perioada studiilor, mi-am confirmat faptul că sunt o fire răbdătoare și empatică, dar și că îmi place să lucrez alături de copii și îmi doresc să fiu parte din procesul lor educațional.
Timpul petrecut alături de copii îmi oferă posibilitatea de a-mi îmbunătăți abilitățile pedagogice, dar și de a-mi cunoaște mai bine anumite trăsături. Lucrând alături de ei sunt uimită în fiecare zi de cât de diferiți, imprevizibili, interesanți, amuzanți și inteligenți sunt.
Mă bucur că pot fi o parte din minunata lume Montessori Transilvania și aștept cu nerăbdare să creștem împreuna copii independenți fizic și emoțional.
Totodată, îmi doresc să contribui în mod constructiv la ceea ce va fi lumea de mâine și îmi dau seama că pot să fac acest lucru sprijinindu-i pe copiii de astăzi. Citind despre educația Montessori, mi-am dat seama că rezonez și cu principiul conform căruia adultul are rolul de ghid de nădejde menit să îndrume copilul către obținerea propriei independențe și a abilitaților necesare de-a lungul vieții.

Emanuela Hale – Co-educator 1-3 ani
Sunt Emanuela Hale, absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj Napoca, Facultatea de Litere, specializarea Limba și Literatura Italiană, Limba și Literatura Spaniolă.
Prima experiență cu această lume deosebită a copiilor am avut-o în timpul liceului de Asistență Socială, studii făcute în Italia, unde am participat la diverse proiecte de voluntariat, atât în grădinițe, cât și în centre pentru copii cu nevoi speciale. În urma acestor experiențe am înțeles rolul esențial pe care îl are educația copiilor începută la vârste fragede și, mai ales, importanța educatorului în modelarea primilor pași ai acestora.
Pentru mine această profesie este nobilă deoarece îmi oferă oportunitatea de a pătrunde în universul copiilor, ființe inocente și sensibile, prin intermediul cărora pot rememora această frumoasă etapă a vieții și, totodată, pot contribui la evoluția acestora.
Cred cu tărie în ideea că faptele și acțiunile noastre sunt cele care ne definesc, de aceea cuvintele prin care mă voi defini se vor materializa în relația cu marea comunitate din care voi face parte, reprezentată de copii, părinți și colegi.
Sunt un om care se adaptează ușor la situații inedite. Am respect față de cei din jur, indiferent de vârstă și statut și mă consider responsabilă și asumată, fără să am tendința de a judeca pe cineva prin prisma aparențelor. Sunt o fire sensibilă, dar și puternică pentru că am depus eforturi să mă autodepășesc profesional prin pregătirea intelectuală, însă fără să apelez vreodată la compromisuri.
Cred în bunătatea și în frumusețea oamenilor și de aceea pentru mine să fac parte din echipa Montessori Transilvania este o onoare și o provocare, ce știu că îmi va aduce mie și sper și celor cu care voi colabora o mare bucurie și satisfacție.

Eszter Varga – Co-educator 1-3 ani
Sunt Eszter Helga Varga, mamă a doi copii de 10, respectiv 14 ani care m-au provocat să caut să reintru în această lume a copiilor oferindu-le sprijinul de care au avut nevoie în etapele lor de dezvoltare.
Acesta este motivul pentru care în ultimii trei ani am ales să lucrez într-o altă grădiniță Montessori unde am acumulat experiență ca și îngrijitor al mediului și ca sprijin al educatorului, atunci când era nevoie.
Munca alături de copii și de adulții care lucrează în educație m-a determinat să îmi dau seama că acesta este domeniul în care vreau să profesez. Cred despre mine că sunt o fire calmă, responsabilă, ambițioasă și căreia îi face plăcere munca într-o echipă care se dedică dezvoltării armonioase a copilului. Îmi doresc să fiu un sprijin valoros atât pentru copiii cu care voi relaționa, cât și pentru ceilalți colegi din echipa Montessori Transilvania.

Ecaterina Zavaczki – Co-educator 1-3 ani
Sunt absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Stiinte Politice, Administrative și ale Comunicării, specializarea Administrație Publică. Am lucrat într-un mediu Montessori 1-3 ani timp de șapte luni din rolul de asistent educator și știu că acesta este lucrul pe care vreau să îl fac, motiv pentru care, în prezent, sunt parte a echipei Montessori Transilvania.
Am convingerea faptului că noi adulții avem rolul de a-i ghida pe copii și de a-i susține să își descopere pasiunile. Mă simt norocoasă să pot fi alături de copiii de până în trei ani pentru a-i sprijini în evoluția lor firească dintr-un mediu Montessori pregătit. Cred că armonia pe care o regăsim în mediile Montessori ne dă șansa și nouă adulților să fim mai deschiși și să ne dăm seama că nu trebuie să ne oprim atunci când ne dorim ceva cu adevărat.
“Copiii sunt mâinile cu ajutorul cărora atingem cerurile.” (Henry Ward Beecher)

Gabriela Abrudan – Co-educator 1-3 ani
Sunt Gabriela Abrudan, mama a două fete minunate, crescute cu iubire, fete care sunt deja independente în mare măsură de noi părinții, dar cărora le oferim în continuare toată dragostea și sprijinul de care au nevoie.
Dragostea de tot ceea ce înseamnă ființa umană la început de viață m-au făcut ca în ultimii 15 ani să fiu în medii în care au fost mereu prezenți și copiii. Într-un mediu pregătit Montessori am intrat pentru prima dată în ianuarie 2022, iar de atunci am lucrat doar în medii de acest fel, în cea mai mare parte a timpului în mediu de 1-3 ani. Toată bucuria pe care o văd zilnic în ochii copiilor, în reușitele lor, mă fac să fiu recunoscătoare că mi-am găsit menirea. De altfel, pedagogia Montessori este modul în care mă raportez și eu la educație: libertate de alegere în mediu pregătit, libertate de mișcare, flexibilitate și adaptabilitate.
Așadar, cred că valorile și principiile pe care le-am găsit la Montessori Transilvania sunt aceleași după care mă ghidez și eu ca om, și sunt încântată să fac parte din această comunitate și să pot contribui la bunăstarea copiilor care cresc frumos aici.

Sorina Beldean – Co-educator 1-3 ani
Am absolvit Colegiul de Relații Publice și, în paralel, Școala de Stewardese, ambele în Madrid, iar o bună perioadă de timp am lucrat în domeniu. Ulterior mi-am dat seama că îmi aduce bucurie și satisfacție să fiu în preajma copiilor și să contribui la creșterea și dezvoltarea lor, atât în plan cognitiv, cât și emoțional.
Am luat contact cu pedagogia Montessori acum 10 ani, când l-am născut pe primul meu fiu, Alexandru și am început să citesc despre alternativele educaționale. De atunci aplic tot ce am învățat în cursurile de formare profesională în domeniul educației, iar perioada în care am lucrat alături de copii a fost definitorie pentru a-mi da seama că mi-am găsit drumul pe care vreau să îl urmez.
Cred că fiecare pedagog alege să lucreze cu grupul de vârstă cu care se simte cel mai bine și care îi aduce cele mai mari satisfacții. Mie mi se pare fascinant să lucrez cu grupa de vârsta 0-3 ani.
Copiii sub 3 ani sunt sinceri, lipsiți de răutăți, ancorați în realitate și în prezent, direcți, amuzanți, iubitori, învață foarte repede, și se adaptează cel mai ușor la diverse situații. Ori de câte ori am lucrat cu ei, am primit lecții de bunătate și empatie. E minunat să îi urmăresc cum vin la grădiniță la început și doar silabisesc, iar când fac trecerea în următorul mediu putem purta adevărate conversații cu ei. E incredibil ce pot face cu mânuțele lor, mă bucur tare să îi văd cât sunt de bucuroși când le iese ce își propun și știu că acest lucru se poate întâmpla doar într-un mediu Montessori special pregătit pentru nevoile copiilor.
Este incredibil câtă bucurie trăiesc copiii atunci când sunt lăsați să descopere singuri lumea care îi înconjoară. Tot ceea ce ne dăruiesc, dăruiesc din inima, cu bucurie. Cum am putea noi adulții să primim altfel ceea ce ne oferă, decât cu inima deschisă și cu bucurie.

Cosmina Grecu – Co-educator 1-3 ani
Eu sunt Cosmina-Ioana Grecu, am 28 ani și mă bucur să fiu parte a echipei Montessori Transilvania.
Sunt o persoană calmă, organizată, responsabilă și dornică să descopere lumea Montessori și să învețe cât mai multe pentru a mă dezvolta pe plan profesional și pentru a contribui la formarea copiilor din grădiniță. Îmi face plăcere să lucrez cu copiii, să îi observ și să îi sprijin și este o mare bucurie să pot contribui la dezvoltarea lor.

Raluca Marc – Co-educator 1-3 ani
Mă bucur să fac parte dintr-un grup dedicat și pasionat de educația copiilor în cadrul echipei Montessori Transilvania. Sunt Raluca Marc și am absolvit Colegiul Național “George Coșbuc” Năsăud, profil Pedagogic, ulterior urmând studiile la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializare Pedagogie.
Interacțiunea cu copiii de diferite vârste mi-a dezvăluit pasiunea mea de a lucra alături de ei. Sunt impresionată de autenticitatea, curiozitatea și inteligența copiilor și mă angajez să le ofer un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.
Experiența mea de un an și jumătate în pedagogia Montessori, anterioară Montessori Transilvania, mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu copiii într-un mediu pregătit în acest sens. Am observat cum această abordare pedagogică contribuie la dezvoltarea sănătoasă fizica si psihică a copilului, iar acest lucru m-a fascinat si mai mult.
Sunt onorată să pot contribui la călătoria de autodescoperire și dezvoltare a copiilor și să le ofer un mediu în care să se simtă în siguranță și stimulați să-și exploreze potențialul într-un mod autentic și unic.

Andreea Cioban – Co-educator 1-3 ani
Sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Pedagogie. Îmi place foarte mult să lucrez în preajma copiilor și să particip la activități care le pun în evidentă abilitățile. Am lucrat ca și baby-sitter timp de 4 ani, am fost alături de copii cu vârste cuprinse între 3 săptămâni și 5 ani și am avut ocazia să observ toate etapele minunate din prima parte a copilăriei lor. Am ales sa fac parte din minunata comunitate Montessori deoarece aici am regăsit o mare parte din valorile în care cred și consider că aici pot și să mă dezvolt cel mai bine în cariera pe care am ales-o.
Începând să citesc ceea ce Maria Montessori a scris în urmă cu mulți ani despre educație, am realizat că mă regăsesc și cred în totalitate în citatul: “Fii mereu pregătit să răspunzi chemării unui copil care are nevoie de tine și ascultă și răspunde mereu copilului care ți se adresează”.
Mediu 3-6 ani

Mariana Vidrean – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani (în formare)
Sunt absolventă a Facultății de Teologie Ortodoxă din cadrul UBB Cluj-Napoca. Am lucrat în sistemul tradițional ca și profesor suplinitor la Școala Mărișel, Colegiul Raluca Ripan, Școala gimnazială Nicolae Iorga și Școala Someșu Rece. Din anul 2014 am ales să lucrez într-o grădiniță Montessori din Cluj, loc în care am descoperit această metodă care mi s-a părut că se potrivește perfect cu nevoile și felul natural al copilului de a se dezvolta.
Apreciez în mediile Montessori libertatea de mișcare, cea de alegere, ordinea desăvârșită și organizarea tuturor detaliilor. După ce am lucrat aproximativ 4 ani ca și asistent educator pentru o grupă de 1-3 ani, m-am mutat la o altă grădiniță Montessori ca și asistent educator pentru 3-6 ani. Mi-a plăcut mult această grupă de lucrători conștienți, astfel că am hotărât să urmez cursul de educator AMI 3-6 ani de la Institutul Montessori București, curs pe care l-am început în anul 2023. Mă alătur cu drag echipei Transilvania Montessori, unde am avut bucuria să-mi fac o săptămână de observare pentru curs și am descoperit aici oameni dedicați, conștiincioși și care dau dovadă de mult profesionalism.

Anamaria Nica – Pedagog Montessori AMI 3-6 ani (în formare)
Licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, am descoperit atracţia pentru munca alături de copii în cei trei ani petrecuţi în Statele Unite ale Americii, unde am avut ocazia să lucrez alături de ei şi să învăţ mai multe despre pedagogia Montessori. Ulterior, am absolvit cursul de asistent Montessori 0-3 ani la Institutul Montessori din Bucureşti, acesta fiind un centru de formare acreditat de AMI. În prezent urmez cursul de pedagog Montessori 3-6 ani.
Consider că educaţia începe încă de la naştere, astfel că îmi doresc să aduc o contribuţie în formarea şi dezvoltarea copiilor, cu scopul de a deveni adulţi responsabili şi independenţi, cu capacitatea de a gestiona provocările vieţii, atât din punct de vedere emoţional, cât şi social.
Am ales să fac parte din echipa Montessori Transilvania pentru că am avut oportunitatea să observ valorile pe care le promovează, mediul de lucru pregătit în concordanţă cu principiile educaţiei Montessori şi dedicarea manifestată de întreg colectivul pentru sprijinirea procesului natural de dezvoltare al copilului în adultul complet, confortabil cu sine, cu societatea şi cu umanitatea în ansamblul ei.
De când lucrez cu copiii, am descoperit că munca poate fi o plăcere şi sunt recunoscătoare şi eu la rându-mi că pot să învăţ şi să mă dezvolt continuu datorită interacţiunii zilnice cu copiii.

Petruța Bathori – Co-educator 3-6 ani
Am 39 de ani și sunt absolventă a facultății de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicării, secția Jurnalism.
Am o legatură personală și specială cu pedagogia Montessori de mai bine de 10 ani. Sunt mama a doua fete de 12, respectiv 13 ani. Ca orice părinte preocupat pentru a crește un adult cît mai echilibrat și bine ancorat în lumea reală, am căutat pedagogii care să implinească nevoile copilului în cel mai tandru, liber și echilibrat mod, dar în același timp cât mai aproape de instinctele mele native. Astfel, am descoperit pedagogia Montessori, pe care am aplicat-o și o aplic în familie, în educația timpurie pe care copiii mei au primit-o înafara casei – respectiv grădiniță.
Timp de 6 ani am fost voluntar în 2 grădinițe Montessori, iar acum am decis să-mi urmez instinctul și visul din copilărie, astfel să mă dedic exclusiv copiilor, ca unica activitate profesională. Sunt o fire veselă, empatică, activă și creativă, ador cărțile și drumețiile în natură și mă regăsesc atât de mult în preajma copiilor și în activitățile cu ei!
Mă bucur să pot face parte din comunitatea Montessori Transilvania și abia aștept să redescopăr lumea prin ochii fiecărui copil din preajma mea, dar și să ofer dragoste și sprijin nevoilor lor.

Lena Chilari – Co-educator 3-6 ani
Numele meu este Lena Chilari și sunt poetă premiată atât în România, cât și în Republica Moldova. Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura rusă și Literatură comparată și universală, iar acum sunt masterandă în anul III la Masterul de Istoria Imaginilor – Istoria Ideilor la Facultatea de Litere, UBB Cluj.
Iubesc enorm copiii și consider că ei sunt viitorul nostru.
Cred în afecțiunea și în bunătatea umană, dar și în stabilirea unor sarcini exacte și a exercitării acestora. M-am alăturat școlii Montessori Transilvania pentru metodele educaționale excepționale și pentru iubirea și grija manifestată față de fiecare copil în parte pe care le-am observat aici și la care consider că pot contribui și eu. Împreună putem construi, într-adevăr, o lume mai bună!

Patricia Hodoș – Co-educator 3-6 ani
După absolvirea Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, am decis să plec într-un program de voluntariat de 10 luni al Corpului European de Solidaritate în Spania, cu dorința de a-mi căuta un drum în viață cu care să rezonez mai mult.
Acolo, am avut șansa și provocarea de a preda engleză prin metode cât mai interactive, iar astfel mi-am dat seama că vreau să descopăr și mai mult lumea pedagogiei. Găsesc o mare bucurie și împlinire în a împărtăși cunoștințele și experiențele mele cu oamenii din jurul meu, dar mai ales în a învăța unii de la alții. În acest sens, copiii îmi duc această bucurie la un cu totul alt nivel. Mereu am simțit o iubire și admirație aparte pentru aceștia, iar încă din timpul liceului, am coordonat grupuri de copii în numeroase tabere educaționale de vară, în calitate de voluntar.
Toate aceste experiențe m-au ajutat să îmi dau seama că vreau să am un impact pozitiv asupra societății în care trăiesc, să caut mereu modalități de a ajuta și a contribui la crearea unei lumi mai bune. Astfel, consider că pedagogia Montessori este mediul ideal unde pot să aplic aceste valori și unde pot să contribui la educarea armonioasă a unor copii independenți, creativi și încrezători în ei înșiși, care mai departe vor modela lumea. Făcând parte din echipa de educatori în unul din mediile Montessori Transilvania, mi-am dat seama că îmi doresc să lucrez pe termen lung în educație, motiv pentru care în prezent sunt studentă la Psihopedagogie Specială.
Dacă mie copiii îmi oferă bucurie, așa vreau și eu să fac parte dintr-o comunitate ce le oferă lor ghidarea necesară către bucuria de a descoperi lumea exterioară, dar și interioară. Cred cu adevărat că am găsit această comunitate la Montessori Transilvania.

Ioana Lazea – Co-educator 3-6 ani
Sunt absolventă a Facultății de Litere și a Modulului Psihopedagogic din cadrul UBB Cluj-Napoca. Sunt pasionată de psihologie în general, dar mai ales de psihologia copilului, iar preocupările mele atât profesionale, cât și personale s-au învârtit mereu în jurul descoperirii și înțelegerii universului interior al copiilor. Am lucrat ca bonă, adult de sprijin, educator puericultor și profesor de limba și literatura română. Am participat ca voluntar în tabăra Yuppi care oferă terapie prin experiență copiilor cu boli cronice, iar din 2019 sunt și voluntar în programul Ajungem Mari, program care sprijină copiii din centrele de plasament.
Sunt o persoană simplă, răbdătoare și empatică, iar visul meu este să pot să am un impact pozitiv în societatea din care sunt parte. Cred că tărie că acest lucru se poate face doar printr-o educație de calitate. Este o bucurie pentru mine să fie parte a echipei Montessori Transilvania și simt că prezența mea aici mă poate aduce cu un pas mai aproape de visul meu.

Adriana Șerban – Educator 3-6 ani
Sunt Adriana Șerban și lucrez în educația preșcolară din 2017. Iubesc sa fiu între copii și simt recunoștință pentru toate momentele petrecute alături de ei. Copiii sunt inocenți, explorează curioși, se dezvoltă și au o bunătate pură. Copiii ne reînvață pe noi adulții din jurul lor despre toate aceste calități, chiar daca noi suntem cei care pretindem că îi învățăm pe ei. Fiecare copil are o poveste a lui care transmite un mesaj, o nevoie. Este important să îi observăm și sa încercăm continuu să ne îmbunătățim abordarea în așa fel încât să le respectăm nevoile și să îi ghidăm înspre dezvoltarea lor ca indivizi unici.
În anul 2017 am început să lucrez într-o grădiniță privată din rolul de asistent educator, iar ulterior, după absolvirea studiilor în domeniul educației, am devenit profesor în învățământul preșcolar.
După șase ani de experiență de lucru în pedagogia tradițională, am decis să caut și alte resurse pentru a putea să răspund și mai bine nevoilor copiilor alături de care îmi petrec ziua. Astfel am ajuns la pedagogia Montessori a cărei principii am ajuns să le înțeleg și să le văd ca firești în dezvoltarea ființei umane. Grupul mixt al unui mediu Montessori ne oferă și nouă, educatorilot oportunitatea de a observa la un loc copii de vârste diferite și de a înțelge mai bine când este momentul cel mai potrivit pentru introducerea unei anumite prezentări. Mediile Montessori sunt plăcute și naturale pentru toată lumea, copii și educatori, dar și foarte bogate oportunități reale de învățare. Pentru toate acestea, imi propun ca rolul meu sa fie cel de a sprijini copiii să învețe despre tot ceea ce au nevoie acum și care le va folosi întreaga viață.

Anastasia Streng – Prof. Limba germană 3-6 ani, 6-12 ani
Sunt licențiată în Limba și literatura germană și Limba și literatura română, în cadrul Facultății de Litere, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică (Nivel I) în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de la Universitatea Babeș-Bolyai. În prezent, sunt masterandă în anul I la Masterul „Germanistica în context European” în cadrul Facultății de Litere, precum și la Programul de formare Psihopedagogică (Nivel II), de la aceeași universitate.
Îmi doresc să le ofer celorlalți șansa de a cunoaște germana nu ca pe o limbă pretențioasă, ci ca pe o limbă frumoasă, cu o literatură interesantă, istorie și cultură bogată. Obiectivele mele sunt familiarizarea copiilor cu limba germană, dezvoltarea culturii generale și a vocabularului în limba germană, precum și însoțirea copiilor în călătoria cunoașterii, valorificând potențialul unic al fiecăruia.
Am convingerea că, „natura ne aseamănă, educația ne deosebește” și astfel mă bucur că am oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori, care se potrivește cu valorile și principiile mele.
Mediu 6-12 ani

Adina Pașcalău – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani
Sunt licențiată în Informatică (UBB) și Comunicare & Relații Publice (UBB), cu master în Multimedia Interactivă în cadrul Facultății de Teatru și Film (UBB).
De 15 ani lucrez în industria IT, ca programator, coordonator de echipe și coordonator de proiecte. Atât ca mamă de doi băieți, cât și ca adult preocupat de propria dezvoltare cred în educație ca fiind unicul mod sustenabil prin care putem aduce schimbare în bine. Cred în școală, studiu și muncă. Din acest motiv am început cursul de Pedagog Montessori 6-12 ani, în vara anului 2019, la Institutul Montessori din Zurich, Elveția.
Pe lângă ceea ce cursul Montessori mă învață, doresc să promovez programarea, gândirea analitică și computațională ca activități interdisciplinare de explorare, activități care le pot crește copiilor atât abilitățile cognitive, cât și cele social-emoționale. Obiectivul meu este ca prin programare și într-un mod ludic să putem determina implicarea și interesul viitorilor tineri în calitate de producători de tehnologie, și nu doar consumatori. Printr-o abordare bazată pe proiecte, vom urmări integrarea programării în alte domenii curriculare precum matematică, limbaj, științele naturii, inginerie și arte.

Mirela Achim – Pedagog Montessori AMI 6-12 ani (în formare)
Sunt absolventă a Facultății de Istorie și Filosofie, specializarea Istorie, precum și a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.
Cred că educația este un mijloc de a combate sărăcia, inegalitatea, comportamentul antisocial și alte neajunsuri ale societății și mai mult cred în cuvintele Mariei Montessori care spunea că educația este una din căile de „ridicare a omenirii”. De aceea am ales să urmez în ultimii trei ani această pedagogie și să sprijin creșterea și formarea copiilor în această alternativă educațională.

Ada Mureșan – Co-învățător 6-12 ani
Mă numesc Ada Mureșan și sunt născută în Dej, însă mi-am petrecut copilăria și adolescența în Italia. Acolo am trăit din plin pedagogia Montessori, deși abia în anii facultății am descoperit cu adevărat frumusețea și tainele ei.
Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura Italiană și Limba și Literatura Norvegiană la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, fiind acum masteranda aceleași facultăți cu specializarea Comunicare Multilingvă și Multiculturală. Am iubit dintotdeauna educația poporului italian, buna-cuviință de care oamenii dau necontenit dovadă. Simțul comun dezvoltat și o etică a relaționării atât de fină m-au făcut să îmi doresc să fiu la fel, cu atât mai mult văzând că în țara noastră o astfel de pedagogie atât de firească pentru evoluția unui copil este, de cele mai multe ori, un lux de care puțini au parte.
Intrând în mediul Montessori m-am regăsit din prima clipă, fiind conștientă că valoarea pe care o are fiecare copil este adusă la lumină printr-o educație responsabilă și asumată, care pornește, mai presus de toate, de la educarea sinelui. Am ales să fac parte din echipa Transilvania Montessori pentru a aplica conștient ceea ce Maria Montessori a lăsat ca moștenire, dorindu-mi să fiu un sprijin susținut pentru cei mici care au nevoie de toată susținerea și dăruirea noastră.

Tania-Denisa Șaitiș – Co-învățător 6-12 ani
Sunt absolventă a Colegiului Național Pedagogic “Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, specializarea educator-învățător, iar în prezent sunt studentă la Facultatea de Geografie, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, specializare Geografia Turismului.
Am decis să urmez cursurile unei școli pedagogice pentru că mi-am dorit dintotdeauna să lucrez alături de copii și am știut că am nevoie să muncesc pentru a-mi îndeplini acest vis. Sunt fericită că fac parte din echipa Montessori Transilvania și că pot aici să pun în practică ceea ce am învățat în școala pedagogică, dar și că am șansa de a avea acces și a implementa felul în care pedagogia Montessori își propune să sprijine copiii. În anii de studiu au fost mulți profesori care ne-au spus că este important să urmăm interesele copilului și să îl observăm, dar până când nu am început să lucrez efectiv în Montessori nu știam dacă și în ce fel acest lucru este posibil. Îmi propun să fac tot ce-mi stă în putință să le ofer copiilor o educație valoroasă și să îi îndrum să descopere ceea ce își doresc să facă în viitor.
Pentru școală, ciclul primar, colaborăm și cu specialiști în muzică, limbi străine (engleză și germană), sport. Copiii de 9-12 ani lucrează de asemenea cu profesori de limba si literatura română, matematică și științe.

Ana-Maria Deliu – Prof. Limba engleză
Sunt dublu specializată în Literatură universală și comparată și Limba și literatura engleză, în cadrul Facultății de Litere de la Universitatea Babeș-Bolyai, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, la aceeași universitate. În prezent, pe lângă activitatea didactică, sunt unul dintre editorii principali ai unei reviste academice cu profil în engleză și traduc studii culturale din engleză în română.
Pregătirea pe care o ofer întrunește standardele Cambridge pe cele patru paliere de însușire a limbii engleze: ascultare, citire, vorbire și scriere, în ritmul recomandat de specialiști. În activitățile cu copiii, pun accentul pe conversație, pentru o însușire cât mai firească și practică a limbii engleze. Pentru a susține atenția copilului, folosesc materiale multimedia (text, imagini, film, audio) cu conținut atractiv și educativ, atunci când este posibil. Mai mult, voi ține întotdeauna cont de ritmul, nevoile și interesele fiecărui copil în parte și voi adapta activitățile la nevoie.
În special lecțiile de engleză cu cei mici (6-9 ani) integrează simțurile, mișcările corporale și orientarea în spațiu în procesul de învățare, prin exerciții de tipul „show me” („arată-mi”), jocuri cu comenzi în limba engleză sau dans ghidat în limba engleză.
Accentul pe care îl folosesc este Advanced RP (forma contemporană de pronunție „standard” britanică), dar toate accentele sunt binevenite și încurajate. La exercițiile de ascultare, copiii vor fi expuși la diverse accente, pentru a răspunde provocărilor globale actuale, în care comunicarea în limba engleză este primordială.
Îmi doresc ca fiecare copil să se simtă ascultat și încurajat să comunice în limba engleză. Fiecare greșeală este tratată ca moment de învățare și fiecare încercare este celebrată prin cuvinte de afirmare.

Horațiu Tohatan – Prof. Limba engleză
Mă numesc Horațiu și sunt dublu specializat în Literatură universală și comparată și Limba și literatura engleză, în cadrul Facultății de Litere al Universității Babeș-Bolyai. De asemenea, am finalizat nivelul I al Programului de formare Psihopedagogică, familiarizându-mă cu principalele strategii de predare și de interacțiune cu elevii. În prezent sunt masterand în cadrul facultății mai sus menționate, având specializarea Istoria Ideilor – Istoria Imaginilor.
Experiența pe care o am cu copiii pornește din liceu, ca voluntar la „Special Olympics Romania”, precum și ca monitor principal în cadrul echipei TuSport Baia Mare. Astfel, pot spune că am dobândit o cunoaștere complexă nu doar a metodelor de transmitere a informației celor mici, cât și o bună competență în modul de interacționare cu aceștia. Strategiile pe care îmi doresc să le aplic în raportul învățare-predare țin de atenția îndreptată spre fiecare nevoie a copilului în parte, urmărind evoluția fiecăruia și ținând cont de aceasta în ceea ce privește ritmul de predare. Punând accent, mai ales în cadrul elevilor cu media de vârstă 6-12 ani, pe latura creativă a elevului, consider că activitățile de însușire a limbii engleze trebuie să se remarce prin diversitate (prezentări, materiale multimedia, jocuri etc.), dar și să se concentreze pe principalele direcții de studiu a limbii.
Având contact pentru o perioada îndelugată de timp cu copii cu vârstele precizate mai sus, am observat că unul din aspectele comportamentale care merită exersate și îmbunătățite la această vârstă este munca în echipă. Astfel, îmi doresc, în cadrul orelor de predare a limbii engleze să creez un spațiu care să permită dezvoltarea capacității de comunicare, lucru ce se poate înfăptui excelent, consider eu, în cadrul unor lecții concentrate pe dialog liber elev-profesor, profesor-elev.
În sfârșit, ținând cont de importanța limbii engleze la nivel planetar, consider că strategiile Montessori de predare pot oferi copilului ocazia de a-și însuși limba într-un mod natural, ca practică firească de dezvoltare care are un rol esențial atât la nivel formal (viitoare examene), cât și la nivel informal, în practica zilnică.

Mihai Marenciuc – Prof. Muzică
Eu sunt Mihai, saxofonist și pianist, absolvent al Academiei Naționale de Muzică Gheorghe Dima, secția Pedagogie Muzicală.
Pentru mine muzica reprezintă o formă de expresie a emoțiilor prin intermediul limbajului muzical. Această artă socială contribuie atât la sensibilizarea și cultivarea simțului estetic cât și la dezvoltarea capacităților intelectuale. În opinia mea copiii au nevoie de educație muzicală în primul rând pentru a discerne complexitatea universului sonor și în al doilea rând pentru a-și dezvolta memoria auditivă.

Daniela Man – Prof. Artă
Sunt absolventă a Universității de Artă și Design, Facultatea de Arte Plastice, Specializare Conservare – Restaurare din Cluj Napoca. Încă din timpul anilor de studiu am avut un mare interes în tot ceea ce presupune arta vizuală, dar și dorința de a da mai departe ceea ce eu învățam, motiv pentru care am absolvit și modulul psihopedagogic pentru pregătirea personalului didactic. Am obținut burse de studiu în Palermo – Sicilia, și în Liege – Belgia, unde am dobândit și aplicat cunoștiințe vaste despre diverse tehnici de pictură și restaurare. În domeniul restaurării am avut șansa și bucuria să lucrez cu un fragment de frescă ce a fost recuperat din ansamblul Bisericii Evanghelice din Jelna, fragment care poate fi văzut în cadrul Muzeului de Artă din Bistrița Năsăud. După finalizarea studiilor, am lucrat ca și restaurator de carte și restaurator pictură de șevalet la Biblioteca Lucian Blaga și Muzeul de Artă din Cluj-Napoca. Ulterior m-am îndreptat înspre grafic Design, domeniu în care am proiecte în lucru și astăzi. În anii în care am lucrat exclusiv în domeniul artei am putut să văd utilitatea unor competențe ale gândirii conceptuale, selective și deductive. Apoi, când am început să lucrez în pedagogia Montessori mi-am dat seama că pot să îi sprijin pe copii care prin artă să îți cultive aceste competențe.
Astăzi îmi doresc să împărtășesc din cunoștiințele mele și să le valorific alături de copii. Energia și candoarea pe care o au copiii, mă ajută să văd și prin alți ochi arta și frumosul. Știu că arta este și o formă de cunoaștere, iar din rolul meu de profesor de artă îmi doresc să pot să ghidez fiecare copil în a se cunoaște și a-și valorifica potențialul și prin artă.

Carmen Biriș – Prof. Sport
Incursiunea mea în lumea fascinantă a activităților educative și recreative pentru copii a început când eram foarte mică, observând-o și imitând-o în joacă pe bunica mea, care era cadru didactic. Fiind de când mă știu o fire extrem de energică, la începutul liceului am devenit membră a unui club sportiv de performanță, unde am înțeles importanța pe care o are în dezvoltarea unui tânăr implicarea în activități de echipă și stabilirea printre prioritățile zilnice a acelor câteva minute de mișcare.
Chiar dacă prima mea specializare în cadrul UBB Cluj-Napoca a fost managementul hotelier și organizarea de evenimente, pasiunea mea pentru activitățile sportive dedicate elevilor și tinerilor a crescut odată cu mine, astfel am urmat și o a doua specializare, ca instructor de sport.
Experiențele mele extrem de diverse acumulate în peste 15 ani de activități cu tinerii, care au însemnat programe de antrenamente regulate, participări la campionate naționale și internaționale, tabere sportive și recreative, dar și proiecte educative și spectacole la diverse evenimente s-au concretizat în deschiderea primului club sportiv din Cluj-Napoca specializat în cheerleading (gimnastică, acrobații și dans), unde activează acum peste 100 de tineri cu vârste de la 4 până la 25 de ani.
Oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori înseamnă pentru mine încă o piesă foarte importantă în tot puzzle-ul ce compune bagajul de cunoștințe pe care mă bazez ca individ, ca mamă, ca pedagog, ca instructor sportiv și ca prieten pentru fiecare dintre copiii cu care am ocazia să interacționez zi de zi. Cred cu tărie că activitățile ce presupun mișcare nu ar trebui privite ca ceva opțional, ci ca o componentă esențială în dezvoltarea armonioasă și echilibrată a fiecărui copil.