Echipa

1-3 | 3-6 | 6-12

Ana-Maria DanciuDirector executiv

Dublu licențiată în științele comunicării și științe juridice, cu experiență în comunicare, administrație publică și management educațional, am decis împreună cu o echipă de profesioniști în educație și familii dornice să contribuie la starea de bine a societății prin educarea copiilor, să dezvoltăm proiectul Montessori Transilvania în Cluj-Napoca.

Am experiență în pedagogia Montessori dobândită și alături de cei doi copii (8, respectiv 13 ani), diplomă AMI Montessori pentru managementul ciclului 12-18 ani (Orientation to Adolescent Studies, Suedia, 2018) și participări la diverse seminarii, conferințe internaționale Montessori.

În contextul actual al învățământului din România este absolut necesar să încercăm să aplicăm și ceea ce Maria Montessori spunea în Mintea Absorbantă: “Education should not limit itself to seeking new methods for a mostly arid transmission of knowledge: its aim must be to give the necessary aid to human development.” (“Educația nu trebuie să se limiteze în a căuta noi metode de a transmite cunoștințe în mod arid: scopul ei trebuie să fie de a da dezvoltării omului sprijinul necesar“).

Anamaria TanțăuDirector educațional & Pedagog Montessori AMI 3-6 ani

Sunt educatoare de +20 de ani și  asta am dorit să fiu dintotdeauna. Îmi  place să lucrez cu copiii și am încercat mereu să  mă dezvolt ca și cadru didactic pentru a oferi copiilor ceea ce merită, adică totul. 

Montessori pentru mine este o revelație. Mă învață cum să-i ajut pe copii să-și  deschidă aripile ca să zboare cu încredere către viață. Am absolvit cursul Montessori la Institutul Montessori din Praga și cu fiecare zi care trece sunt tot mai încântată de felul în care această pedagogie ajută copilul  să se descopere și să-și valorizeze propria personalitate.  

Renata AndreiașPsiholog școlar

Am finalizat studiile în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației secția Psihologie, respectiv masterul de Consiliere și intervenții psihologice în dezvoltarea umană. Aș putea spune că atracția față de educarea și interacțiunea cu cei mici s-a dezvoltat timpuriu în activitatea mea profesională, datorită finalizării liceului pedagogic, dar și a voluntariatelor din diferite centre.

De ce copii? Deoarece datorită lor am reușit să îmi creez valori care zi de zi îmi conferă direcție și sens, precum autenticitatea, adaptabilitatea, dar și ambiția; am preferat să intru în lumea lor, în lumea inocenței și a sincerității, o lume unde consider că îmi este locul. Lângă ei trăiesc adevărat, frumos și altruist.

Așadar, am ales acest loc deoarece se potrivește cu valorile mele profesionale și anume o învățare colaborativă, de la egal la egal, un mediu care favorizează autonomia copilului, dezvoltarea socio-emoțională, cognitivă și fizică vizând totodată elementul unicității și al particularității în care învață un copil.

Péter Andonia Asistent medical

Numele meu este Andonia Péter, am 26 de ani și sunt absolvent al facultății de Medicină din Cluj-Napoca, iar momentan urmez programul de master Farmacologie clinică și reguli de bună practică medicală. Sunt o persoană orientată către acțiune, optimistă și plină de energie.

Atracția față de pediatrie, mai exact să lucrez cu copii s-a format în mine încă din timpul facultății, în timpul stagiilor. Lucrând cu ei, zâmbetul și veselia lor mă încarcă în fiecare zi cu energie.

Mediu 1-3 ani

Lavinia SabouPedagog coordonator 1-3 ani

Am lucrat ca profesoară de română și engleză în învățământul tradițional timp de un an și jumătate, iar ulterior am devenit educator principal la o grupă de 0-3 ani, într-o grădiniță Montessori (ianuarie 2017 – decembrie 2020).

Formarea mea cuprinde cursuri Montessori la Institutul Montessori București, cursuri online organizate de APA Alternative Pedagogice, cursuri despre lectura timpurie împreună cu copiii, programul Cercul Siguranței.

Printre domeniile de interes aș enumera neuroștiințele în educația copilului, teoria atașamentului, literatura pentru copii. Convingerea care mă motivează profesional e aceea că secretul ființei umane și descoperirea de sine a omului se regăsesc, cu adevărat, în sufletul copilului.

Anca BodeaEducator 1-3 ani

Pasiunea mea pentru educația Montessori a luat naștere în timpul maternității. Citind cărțile Mariei Montessori, m-am bucurat să descopăr cât de mult rezonez cu valorile și principiile descrise de ea. Iubesc să observ copilul, să îi respect ritmul și să îi îndeplinesc nevoile punându-i la dispoziție un mediu potrivit. Filosofia Montessori a devenit pentru mine un mod de viață pe care am început să îl valorific inițial cu fetița noastră. Apoi a înflorit dorința de a fi însoțitor al copiilor în călătoria lor încă de la primii pași, într-un mediu Montessori.

Am urmat un curs de asistent Montessori 0-3 ani. În plus, acest scop a însuflețit în mine capacitatea de a fi o persoană autodidactă, curioasă și deschisă spre a dobândi cât mai multe cunoștințe și experiență. Tot în perioada maternității am dat voie creativității să se manifeste. Am început să fac activități din fetru inspirată de materialele Montessori, respectând conceptul de “controlul erorii”, prin care copilul își dă seama singur dacă a lucrat sau nu corect.

Cred că defapt, în ultimii ani m-am pregătit involuntar pentru a fi alături de copii. Am fost tot mai deschisă spre autocunoaștere, am investit în dezvoltarea mea personală și am făcut pași importanți spre a dobândi o maturitate emoțională. Așa am înțeles că un copil, pentru a crește și a se dezvolta armonios are nevoie în preajma lui de un adult răbdător, autentic, echilibrat și cu o prezență conștientă

Roxana IstrateEducator 1-3 ani

M-am născut și am crescut în Iași unde am absolvit facultatea de Arte plastice. Viața m-a adus la Cluj unde după 9 ani petrecuți în domeniul bancar, am intrat în această lume minunată a educației Montessori.

Am descoperit educația Montessori când eram în căutarea grădiniței potrivite pentru fetița mea, care acum are 6 ani. Din primul moment în care am aflat care sunt principiile acestei filozofii educaționale, am știut că asta îmi doresc pentru copilul meu: un mediu propice dezvoltării naturale a potențialului său spiritual, emoțional și intelectual. Mai târziu aveam să aflu că de fapt acesta este și drumul meu. Astfel am urmat cursul AMI de asistent Montessori, iar ultimii trei ani în care am lucrat ca și asistent Montessori mi-au adus multă bucurie.

M-am îndrăgostit de educația Montessori pentru că priveste fiecare copil ca individ, totul vine natural, firesc și este bazată pe respect, încredere și iubire.

Iubirea „trebuie s-o studiem și s-o utilizăm mai mult decât oricare altă forță care ne înconjoară, deoarece aceasta nu este dată mediului, precum celelalte forțe, ci ne este dată nouă. Studiul iubirii și utilizarea ei ne vor duce la izvorul de la care pornește aceasta: Copilul” Maria Montessori, Mintea absorbantă.

Mădălina VacariuEducator 1-3 ani

Licențiată în Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, masterandă în cadrul masterului de Consiliere și Intervenții Psihologie în Dezvoltarea Umană și cu pregătire psihopedagogică în cadrul Programului de formare psihopedagogică Nivel I și II, îmi doresc și caut activ să aduc o contribuție lumii în care trăim.

O modalitate care îmi permite să mă apropii de acest țel într-un mod cât mai autentic, ghidată fiind de profilul meu uman (aprecierea frumosului și a excelenței, corectitudinea, empatia, speranța și prudența), de interesele mele profesionale (a-i ajuta pe ceilalți, a avea grijă de ei și a-i inspira) și de propriile valori (compasiune, iubire față de oameni, libertate, cooperare, dezvoltare) este educația.

Cred cu tărie în puterea pe care o are educația în vederea formării noastre ca adulți competenți, responsabili și echilibrați. Din acest motiv, consider că este deosebit de important ca educația să înceapă de la vârste fragede și să se realizeze într-o manieră centrată pe copil, care să aibă la bază o practică susținută științific și care, în cele din urmă, să valorifice potențialul unic al fiecărui individ, așa cum pedagogia Montessori încearcă să facă.

Interacționând de-a lungul timpului cu copiii de diferite vârste am ajuns să înțeleg că îmi place și că îmi doresc să lucrez cu ei. Copiii sunt aici, așa că mie și comunității din care fac parte nu ne rămâne decât să le oferim un mediu propice pentru învățare și dezvoltare.

Diana-Maria MâineaEducator 1-3 ani

Sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Psihologie generală. În prezent studiez Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Pedagogia simplă, în paralel, în cadrul departamentului de Științe ale Educației, UBB.

Primii ani de după absolvirea facultății m-au condus spre interacțiunea cu oamenii: mai întâi ca și referent colaborator în diverse ateliere de dezvoltare personală și de consiliere vocațională pentru studenți, iar mai apoi, ca și psihopedagog, în cadrul Fundației Române pentru Copii, Comunitate și Familie, loc în care am simțit cum sufletul meu aparține lumii sincere a copiilor. Ulterior, fascinată fiind de potențialul pe care această pedagogie îl are în dezvoltarea sănătoasă fizică și psihică a copilului, am căutat să pătrund în lumea Montessori, în care, am căpătat experiență în ultimii doi ani și jumătate, interacționând cu copiii de 0-3 ani, într-un mediu Montessori pregătit.

Fiecare zi este o mare bucurie și o nouă șansă de a învăța efectiv ceva cu și de la copii, cele mai pure, sincere și empatice ființe și îmi doresc să contribui neîncetat la crearea unui spațiu sigur atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere emoțional pentru ca aceștia să poată explora și să se poată dezvolta liber și armonios pe toate planurile, exact așa cum merită.

Denisa Cengeri Co-educator 1-3 ani

Am absolvit Colegiul Național Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca.  Prin practica din perioada studiilor, mi-am confirmat faptul că sunt o fire răbdătoare și empatică, dar și că îmi place să lucrez alături de copii și îmi doresc să fiu parte din procesul lor educațional.

Timpul petrecut alături de copii îmi oferă posibilitatea de a-mi îmbunătăți abilitățile pedagogice, dar și de a-mi cunoaște mai bine anumite trăsături. Lucrând alături de ei sunt uimită în fiecare zi de cât de diferiți, imprevizibili, interesanți, amuzanți și inteligenți sunt.

Mă bucur că pot fi o parte din minunata lume Montessori Transilvania și aștept cu nerăbdare să creștem împreuna copii independenți fizic și emoțional. 

Totodată, îmi doresc să contribui în mod constructiv la ceea ce va fi lumea de mâine și îmi dau seama că pot să fac acest lucru sprijinindu-i pe copiii de astăzi. Citind despre educația Montessori, mi-am dat seama că rezonez și cu principiul conform căruia adultul are rolul de ghid de nădejde menit să îndrume copilul către obținerea propriei independențe și a abilitaților necesare de-a lungul vieții.

Emanuela HaleCo-educator 1-3 ani

Sunt Emanuela Hale, absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj Napoca, Facultatea de Litere, specializarea Limba și Literatura Italiană, Limba și Literatura Spaniolă.

Prima experiență cu această lume deosebită a copiilor am avut-o în timpul liceului de Asistență Socială, studii făcute în Italia, unde am participat la diverse proiecte de voluntariat, atât în grădinițe, cât și în centre pentru copii cu nevoi speciale. În urma acestor experiențe am înțeles rolul esențial pe care îl are educația copiilor începută la vârste fragede și, mai ales, importanța educatorului în modelarea primilor pași ai acestora.

Pentru mine această profesie este nobilă deoarece îmi oferă oportunitatea de a pătrunde în universul copiilor, ființe inocente și sensibile, prin intermediul cărora pot rememora această frumoasă etapă a vieții și, totodată, pot contribui la evoluția acestora.

Cred cu tărie în ideea că faptele și acțiunile noastre sunt cele care ne definesc, de aceea cuvintele prin care mă voi defini se vor materializa în relația cu marea comunitate din care voi face parte, reprezentată de copii, părinți și colegi.

Sunt un om care se adaptează ușor la situații inedite. Am respect față de cei din jur, indiferent de vârstă și statut și mă consider responsabilă și asumată, fără să am tendința de a judeca pe cineva prin prisma aparențelor. Sunt o fire sensibilă, dar și puternică pentru că am depus eforturi să mă autodepășesc profesional prin pregătirea intelectuală, însă fără să apelez vreodată la compromisuri.

Cred în bunătatea și în frumusețea oamenilor și de aceea pentru mine să fac parte din echipa Montessori Transilvania este o onoare și o provocare, ce știu că îmi va aduce mie și sper și celor cu care voi colabora o mare bucurie și satisfacție.

Eszter VargaCo-educator 1-3 ani

Sunt Eszter Helga Varga, mamă a doi copii de 10, respectiv 14 ani care m-au provocat să caut să reintru în această lume a copiilor oferindu-le sprijinul de care au avut nevoie în etapele lor de dezvoltare.

Acesta este motivul pentru care în ultimii trei ani am ales să lucrez într-o altă grădiniță Montessori unde am acumulat experiență ca și îngrijitor al mediului și ca sprijin al educatorului, atunci când era nevoie.

Munca alături de copii și de adulții care lucrează în educație m-a determinat să îmi dau seama că acesta este domeniul în care vreau să profesez. Cred despre mine că sunt o fire calmă, responsabilă, ambițioasă și căreia îi face plăcere munca într-o echipă care se dedică dezvoltării armonioase a copilului. Îmi doresc să fiu un sprijin valoros atât pentru copiii cu care voi relaționa, cât și pentru ceilalți colegi din echipa Montessori Transilvania.

Ecaterina ZavaczkiCo-educator 1-3 ani

Sunt absolventă a Universității “Babeș -Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Stiinte Politice, Administrative și ale Comunicării, specializarea Administrație Publică. Am lucrat într-un mediu Montessori 1-3 ani timp de șapte luni din rolul de asistent educator și știu că acesta este lucrul pe care vreau să îl fac, motiv pentru care, în prezent, sunt parte a echipei Montessori Transilvania.  

Am convingerea faptului că noi adulții avem rolul de a-i ghida pe copii și de a-i susține să își descopere pasiunile. Mă simt norocoasă să pot fi alături de copiii de până în trei ani pentru a-i sprijini în evoluția lor firească dintr-un mediu Montessori pregătit. Cred că armonia pe care o regăsim în mediile Montessori ne dă șansa și nouă adulților să fim mai deschiși și să ne dăm seama că nu trebuie să ne oprim atunci când ne dorim ceva cu adevărat.  

Copiii sunt mâinile cu ajutorul cărora atingem cerurile.” (Henry Ward Beecher) 

Teodora DîrleaCo-educator 1-3 ani

Am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, secția Psihologie și masteratul de Psihologie Clinică si Psihoterapie. 

Încă din perioada liceului mi-am dorit să lucrez cu copiii, astfel că m-am implicat în diverse proiecte de voluntariat în cadrul unor centre pentru copii cu autism, orfelinate și grădinițe. M-a fascinat acest univers al copiilor atât de uimitor, autentic și plin de inocență. 

Am ales să lucrez într-un mediu Montessori deoarece valorifică potențialul nemărginit al copiilor și le susține drumul spre independență. 

Sunt fericită să îi pot însoți pe copii în călătoria cunoașterii, o experiență în care sădim dragostea pentru învățare , dezvoltăm stima de sine, motivația intrinsecă și nu în ultimul rând, starea de bine. 

Cred cu tărie că un mediu potrivit pentru copii îi poate provoca să devină cea mai bună variantă a lor. Alături de o comunitate bazată pe respect, onestitate și dragoste pentru educație putem oferi tot ceea ce este mai bun pentru copii. 

Mediu 3-6 ani

Bianca Alb Pedagog Montessori AMI 3-6 ani

Dintotdeauna mi-a plăcut și mi-am dorit să lucrez cu și împreună cu copiii. Am absolvit Facultatea de Psihologie și știinte ale educatiei și masteratele de Consiliere și intervenții în dezvoltarea umană și Psihoterapie. Din timpul facultății am început să lucrez cu copii prin intermediul voluntariatelor și al modulului pedagogic, iar timp de trei ani am lucrat ca și psiholog cu copii și adolescenți.

Îmi sunt foarte dragi copiii și văd în fiecare moment alături de ei șansa de a învăța câte ceva împreună cu ei, și în special de la ei.

Am ales să fac parte din echipa Montessori Transilvania fiindcă simt că această pedagogie este puternic congruentă cu stilul meu personal, dar și cu credințele și valorile mele legate de educație și învățare: și anume respectul, empatia, ordinea și echilibrul, dar și grija față de propria persoană, față de ceilalți, dar și față de mediul în care trăim. Cred cu tărie că din această comunitate copiii pot ieși cu încredere, iubire și independență spre toate frumusețile sau provocările pe care viața le va aduce în călătoria lor.

Anamaria NicaEducator 3-6 ani

Licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, am descoperit atracţia pentru munca alături de copii în cei trei ani petrecuţi în Statele Unite ale Americii, unde am avut ocazia să lucrez alături de ei şi să învăţ mai multe despre pedagogia Montessori. Ulterior, am absolvit cursul de asistent Montessori 0-3 ani la Institutul Montessori din Bucureşti, acesta fiind un centru de formare acreditat de AMI. În prezent urmez cursul de pedagog Montessori 3-6 ani.

Consider că educaţia începe încă de la naştere, astfel că îmi doresc să aduc o contribuţie în formarea şi dezvoltarea copiilor, cu scopul de a deveni adulţi responsabili şi independenţi, cu capacitatea de a gestiona provocările vieţii, atât din punct de vedere emoţional, cât şi social.

Am ales să fac parte din echipa Montessori Transilvania pentru că am avut oportunitatea să observ valorile pe care le promovează, mediul de lucru pregătit în concordanţă cu principiile educaţiei Montessori şi dedicarea manifestată de întreg colectivul pentru sprijinirea procesului natural de dezvoltare al copilului în adultul complet, confortabil cu sine, cu societatea şi cu umanitatea în ansamblul ei.

De când lucrez cu copiii, am descoperit că munca poate fi o plăcere şi sunt recunoscătoare şi eu la rându-mi că pot să învăţ şi să mă dezvolt continuu datorită interacţiunii zilnice cu copiii.

Petruța BathoriCo-educator 3-6 ani

Am 39 de ani și sunt absolventă a facultății de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicării, secția Jurnalism.

Am o legatură personală și specială cu pedagogia Montessori de mai bine de 10 ani. Sunt mama a doua fete de 12, respectiv 13 ani. Ca orice părinte preocupat pentru a crește un adult cît mai echilibrat și bine ancorat în lumea reală, am căutat pedagogii care să implinească nevoile copilului în cel mai tandru, liber și echilibrat mod, dar în același timp cât mai aproape de instinctele mele native. Astfel, am descoperit pedagogia Montessori, pe care am aplicat-o și o aplic în familie, în educația timpurie pe care copiii mei au primit-o înafara casei – respectiv grădiniță.

Timp de 6 ani am fost voluntar în 2 grădinițe Montessori, iar acum am decis să-mi urmez instinctul și visul din copilărie, astfel să mă dedic exclusiv copiilor, ca unica activitate profesională. Sunt o fire veselă, empatică, activă și creativă, ador cărțile și drumețiile în natură și mă regăsesc atât de mult în preajma copiilor și în activitățile cu ei!

Mă bucur să pot face parte din comunitatea Montessori Transilvania și abia aștept să redescopăr lumea prin ochii fiecărui copil din preajma mea, dar și să ofer dragoste și sprijin nevoilor lor.

Lena ChilariCo-educator 3-6 ani

Numele meu este Lena Chilari și sunt poetă premiată atât în România, cât și în Republica Moldova. Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura rusă și Literatură comparată și universală, iar acum sunt masterandă în anul III la Masterul de Istoria Imaginilor – Istoria Ideilor la Facultatea de Litere, UBB Cluj.

Iubesc enorm copiii și consider că ei sunt viitorul nostru.

Cred în afecțiunea și în bunătatea umană, dar și în stabilirea unor sarcini exacte și a exercitării acestora. M-am alăturat școlii Montessori Transilvania pentru metodele educaționale excepționale și pentru iubirea și grija manifestată față de fiecare copil în parte pe care le-am observat aici și la care consider că pot contribui și eu. Împreună putem construi, într-adevăr, o lume mai bună!

Simina MorarCo-educator 3-6 ani

Am finalizat studiile în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, secția Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Am considerat încă din facultate că investiția în ființa umană este cea mai bună investiție deoarece, alegând să ajuți la dezvoltarea unui copil, practic, schimbi lumea de mâine puțin câte puțin. Mai târziu aveam să aflu că și Maria Montessori susținea acest lucru. “Înlăuntrul copilului se află soarta viitorului”, afirma ea.  

În perioada facultății mi-am dorit să lucrez cu copiii, astfel că m-am implicat în proiecte de voluntariat în cadrul unor centre pentru copiii cu sindrom Down, orfelinate și centre de tip after school.  

Am descoperit educația Montessori când eram în căutarea unei alternative educaționale pentru sora mea mai mică. Așa am ajuns să fac homeschooling integrând activități din metoda Montessori, ajungând să îndrăgesc foarte mult acest tip de educație. Am văzut ce potențial are educația centrată pe individ, ce înseamnă să oferi un mediu și materiale didactice propice dezvoltării sale în fiecare moment.  

Consider că ajutând la creșterea armonioasă a copiilor, crești tu însuți împreună cu ei. Mă bucur că am oportunitatea să fac parte din echipa Montessori Transilvania unde aștept cu nerăbdare să creștem împreună înspre nemărginitul nostru potențial! 

Anastasia StrengProf. Limba germană 3-6 ani

Sunt licențiată în Limba și literatura germană și Limba și literatura română, în cadrul Facultății de Litere, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică (Nivel I) în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de la Universitatea Babeș-Bolyai. În prezent, sunt masterandă în anul I la Masterul „Germanistica în context European” în cadrul Facultății de Litere, precum și la Programul de formare Psihopedagogică (Nivel II), de la aceeași universitate.

Îmi doresc să le ofer celorlalți șansa de a cunoaște germana nu ca pe o limbă pretențioasă, ci ca pe o limbă frumoasă, cu o literatură interesantă, istorie și cultură bogată. Obiectivele mele sunt familiarizarea copiilor cu limba germană, dezvoltarea culturii generale și a vocabularului în limba germană, precum și însoțirea copiilor în călătoria cunoașterii, valorificând potențialul unic al fiecăruia.

Am convingerea că, „natura ne aseamănă, educația ne deosebește” și astfel mă bucur că am oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori, care se potrivește cu valorile și principiile mele.

Mediu 6-12 ani

Adina PașcalăuPedagog Montessori AMI 6-12 ani

Sunt licențiată în Informatică (UBB) și Comunicare & Relații Publice (UBB), cu master în Multimedia Interactivă în cadrul Facultății de Teatru și Film (UBB).

De 15 ani lucrez în industria IT, ca programator, coordonator de echipe și coordonator de proiecte. Atât ca mamă de doi băieți, cât și ca adult preocupat de propria dezvoltare cred în educație ca fiind unicul mod sustenabil prin care putem aduce schimbare în bine. Cred în școală, studiu și muncă. Din acest motiv am început cursul de Pedagog Montessori 6-12 ani, în vara anului 2019, la Institutul Montessori din Zurich, Elveția.

Pe lângă ceea ce cursul Montessori mă învață, doresc să promovez programarea, gândirea analitică și computațională ca activități interdisciplinare de explorare, activități care le pot crește copiilor atât abilitățile cognitive, cât și cele social-emoționale. Obiectivul meu este ca prin programare și într-un mod ludic să putem determina implicarea și interesul viitorilor tineri în calitate de producători de tehnologie, și nu doar consumatori. Printr-o abordare bazată pe proiecte, vom urmări integrarea programării în alte domenii curriculare precum matematică, limbaj, științele naturii, inginerie și arte.

Mirela AchimÎnvățător 6-12 ani

Sunt absolventă a Facultății de Istorie și Filosofie, specializarea Istorie, precum și a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar,  în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.  

Cred că educația este un mijloc de a combate sărăcia, inegalitatea, comportamentul antisocial și alte neajunsuri ale societății și mai mult cred în cuvintele Mariei Montessori care spunea că educația este una din căile de „ridicare a omenirii”. De aceea am ales să urmez în ultimii trei ani această pedagogie și să sprijin creșterea și formarea copiilor în această alternativă educațională. 

Ada MureșanCo-învățător 6-12 ani

Mă numesc Ada Mureșan și sunt născută în Dej, însă mi-am petrecut copilăria și adolescența în Italia. Acolo am trăit din plin pedagogia Montessori, deși abia în anii facultății am descoperit cu adevărat frumusețea și tainele ei.

Sunt dublă licențiată în Limba și Literatura Italiană și Limba și Literatura Norvegiană la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, fiind acum masteranda aceleași facultăți cu specializarea Comunicare Multilingvă și Multiculturală. Am iubit dintotdeauna educația poporului italian, buna-cuviință de care oamenii dau necontenit dovadă. Simțul comun dezvoltat și o etică a relaționării atât de fină m-au făcut să îmi doresc să fiu la fel, cu atât mai mult văzând că în țara noastră o astfel de pedagogie atât de firească pentru evoluția unui copil este, de cele mai multe ori, un lux de care puțini au parte.

Intrând în mediul Montessori m-am regăsit din prima clipă, fiind conștientă că valoarea pe care o are fiecare copil este adusă la lumină printr-o educație responsabilă și asumată, care pornește, mai presus de toate, de la educarea sinelui. Am ales să fac parte din echipa Transilvania Montessori pentru a aplica conștient ceea ce Maria Montessori a lăsat ca moștenire, dorindu-mi să fiu un sprijin susținut pentru cei mici care au nevoie de toată susținerea și dăruirea noastră.

Tania-Denisa ȘaitișCo-învățător 6-12 ani

Sunt absolventă a Colegiului Național Pedagogic “Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, specializarea educator-învățător, iar în prezent sunt studentă la Facultatea de Geografie, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, specializare Geografia Turismului. 

Am decis să urmez cursurile unei școli pedagogice pentru că mi-am dorit dintotdeauna să lucrez alături de copii și am știut că am nevoie să muncesc pentru a-mi îndeplini acest vis. Sunt fericită că fac parte din echipa Montessori Transilvania și că pot aici să pun în practică ceea ce am învățat în școala pedagogică, dar și că am șansa de a avea acces și a implementa felul în care pedagogia Montessori își propune să sprijine copiii. În anii de studiu au fost mulți profesori care ne-au spus că este important să urmăm interesele copilului și să îl observăm, dar până când nu am început să lucrez efectiv în Montessori nu știam dacă și în ce fel acest lucru este posibil. Îmi propun să fac tot ce-mi stă în putință să le ofer copiilor o educație valoroasă și să îi îndrum să descopere ceea ce își doresc să facă în viitor. 

Pentru școală, ciclul primar, colaborăm și cu specialiști în muzică, limbi străine (engleză și germană), sport. Copiii de 9-12 ani lucrează de asemenea cu profesori de limba si literatura română, matematică și științe.

Ana-Maria Deliu Prof. Limba engleză

Sunt dublu specializată în Literatură universală și comparată și Limba și literatura engleză, în cadrul Facultății de Litere de la Universitatea Babeș-Bolyai, precum și în științele educației, prin Programul de formare Psihopedagogică în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, la aceeași universitate. În prezent, pe lângă activitatea didactică, sunt unul dintre editorii principali ai unei reviste academice cu profil în engleză și traduc studii culturale din engleză în română. 

Pregătirea pe care o ofer întrunește standardele Cambridge pe cele patru paliere de însușire a limbii engleze: ascultare, citire, vorbire și scriere, în ritmul recomandat de specialiști. În activitățile cu copiii, pun accentul pe conversație, pentru o însușire cât mai firească și practică a limbii engleze. Pentru a susține atenția copilului, folosesc materiale multimedia (text, imagini, film, audio) cu conținut atractiv și educativ, atunci când este posibil. Mai mult, voi ține întotdeauna cont de ritmul, nevoile și interesele fiecărui copil în parte și voi adapta activitățile la nevoie. 

În special lecțiile de engleză cu cei mici (6-9 ani) integrează simțurile, mișcările corporale și orientarea în spațiu în procesul de învățare, prin exerciții de tipul „show me” („arată-mi”), jocuri cu comenzi în limba engleză sau dans ghidat în limba engleză. 

Accentul pe care îl folosesc este Advanced RP (forma contemporană de pronunție „standard” britanică), dar toate accentele sunt binevenite și încurajate. La exercițiile de ascultare, copiii vor fi expuși la diverse accente, pentru a răspunde provocărilor globale actuale, în care comunicarea în limba engleză este primordială. 

Îmi doresc ca fiecare copil să se simtă ascultat și încurajat să comunice în limba engleză. Fiecare greșeală este tratată ca moment de învățare și fiecare încercare este celebrată prin cuvinte de afirmare. 

Adina DobreProf. Limba germană

Numele meu este Adina Dobre, m-am născut în Sighişoara, iar în Cluj-Napoca am urmat cursurile Facultății de Litere, secția română-germană şi masteratul în cadrul aceleiaşi facultăți. Din anul 2008 lucrez cu preşcolari, şcolari şi adulți şi încerc să aduc limba germană mai aproape de fiecare prin jocuri, cântece, poezii, poveşti. Limba germană, ca de altfel orice limbă străină, este o sursă inepuizabilă de surprize, mereu avem câte ceva de învățat, tocmai de aceea vom încerca împreună să-i pătrundem tainele.

Mihai Marenciuc Prof. Muzică

Eu sunt Mihai, saxofonist și pianist, absolvent al Academiei Naționale de Muzică Gheorghe Dima, secția Pedagogie Muzicală.

Pentru mine muzica reprezintă o formă de expresie a emoțiilor prin intermediul limbajului muzical. Această artă socială contribuie atât la sensibilizarea și cultivarea simțului estetic cât și la dezvoltarea capacităților intelectuale. În opinia mea copiii au nevoie de educație muzicală în primul rând pentru a discerne complexitatea universului sonor și în al doilea rând pentru a-și dezvolta memoria auditivă.

Daniela ManProf. Artă

Sunt absolventă a Universității de Artă și Design, Facultatea de Arte Plastice, Specializare Conservare – Restaurare din Cluj Napoca. Încă din timpul anilor de studiu am avut un mare interes în tot ceea ce presupune arta vizuală, dar și dorința de a da mai departe ceea ce eu învățam, motiv pentru care am absolvit și modulul psihopedagogic pentru pregătirea personalului didactic. Am obținut burse de studiu în Palermo – Sicilia, și în Liege – Belgia, unde am dobândit și aplicat cunoștiințe vaste despre diverse tehnici de pictură și restaurare. În domeniul restaurării am avut șansa și bucuria să lucrez cu un fragment de frescă ce a fost recuperat din ansamblul Bisericii Evanghelice din Jelna, fragment care poate fi văzut în cadrul Muzeului de Artă din Bistrița Năsăud. După finalizarea studiilor, am lucrat ca și restaurator de carte și restaurator pictură de șevalet la Biblioteca Lucian Blaga și Muzeul de Artă din Cluj-Napoca. Ulterior m-am îndreptat înspre grafic Design, domeniu în care am proiecte în lucru și astăzi. În anii în care am lucrat exclusiv în domeniul artei am putut să văd utilitatea unor competențe ale gândirii conceptuale, selective și deductive. Apoi, când am început să lucrez în pedagogia Montessori mi-am dat seama că pot să îi sprijin pe copii care prin artă să îți cultive aceste competențe.

Astăzi îmi doresc să împărtășesc din cunoștiințele mele și să le valorific alături de copii. Energia și candoarea pe care o au copiii, mă ajută să văd și prin alți ochi arta și frumosul. Știu că arta este și o formă de cunoaștere, iar din rolul meu de profesor de artă îmi doresc să pot să ghidez fiecare copil în a se cunoaște și a-și valorifica potențialul și prin artă.

Carmen BirișProf. Sport

Incursiunea mea în lumea fascinantă a activităților educative și recreative pentru copii a început când eram foarte mică, observând-o și imitând-o în joacă pe bunica mea, care era cadru didactic. Fiind de când mă știu o fire extrem de energică, la începutul liceului am devenit membră a unui club sportiv de performanță, unde am înțeles importanța pe care o are în dezvoltarea unui tânăr implicarea în activități de echipă și stabilirea printre prioritățile zilnice a acelor câteva minute de mișcare. 

Chiar dacă prima mea specializare în cadrul UBB Cluj-Napoca a fost managementul hotelier și organizarea de evenimente, pasiunea mea pentru activitățile sportive dedicate elevilor și tinerilor a crescut odată cu mine, astfel am urmat și o a doua specializare, ca instructor de sport. 

Experiențele mele extrem de diverse acumulate în peste 15 ani de activități cu tinerii, care au însemnat programe de antrenamente regulate, participări la campionate naționale și internaționale, tabere sportive și recreative, dar și proiecte educative și spectacole la diverse evenimente s-au concretizat în deschiderea primului club sportiv din Cluj-Napoca specializat în cheerleading (gimnastică, acrobații și dans), unde activează acum peste 100 de tineri cu vârste de la 4 până la 25 de ani. 

Oportunitatea de a lucra într-un mediu Montessori înseamnă pentru mine încă o piesă foarte importantă în tot puzzle-ul ce compune bagajul de cunoștințe pe care mă bazez ca individ, ca mamă, ca pedagog, ca instructor sportiv și ca prieten pentru fiecare dintre copiii cu care am ocazia să interacționez zi de zi. Cred cu tărie că activitățile ce presupun mișcare nu ar trebui privite ca ceva opțional, ci ca o componentă esențială în dezvoltarea armonioasă și echilibrată a fiecărui copil. 

Ana-Maria DeliuProf. Limba și literatura română

Sunt absolventă a Facultății de Litere de la Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca și a Programului de formare Psihopedagogică în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, la aceeași universitate. Am absolvit, de asemenea, un masterat interdisciplinar (Istoria imaginilor – istoria ideilor) și în prezent sunt doctorandă la UBB, cu o teză despre legăturile dintre ecologie și literatură.

Mă bucur pentru șansa de a lucra la o școală în ale cărei valori cred: respectul pentru autonomia copilului, grija pentru a nutri curiozitățile creative ale fiecărui copil în parte, atenția acordată dezvoltării individuale și crearea unui mediu în care libertatea de explorare primează.

Îmi doresc ca fiecare copil cu care lucrez să (se) cunoască mai bine pe sine și lumea înconjurătoare prin intermediul literaturii, dar și să poată să își exprime gândurile astfel formate într-un mod elocvent și corect din punct de vedere gramatical. Concret, îmi propun să lucrez cu copiii pe trei paliere: 1) înțelegerea diverselor tipuri de texte literare, 2) abilitatea de a-și exprima gânduri și opinii despre lecturile parcurse, precum și 3) cultivarea cunoștințelor gramaticale și lingvistice care îi vor ajuta să comunice convingător aceste reflecții.

Folosesc un curriculum și o selecție de metode care integrează atât programa școlară în vigoare, cât și instrumente din studiul literaturii universale, în acord cu ritmurile de învățare ale fiecărui copil în parte.